måndag, mars 17, 2008

Men har ni sett?!


Igår hade vi en underbar dag!
Eftermiddagen bjöd på strålande sol och blå himmel. Vi satt i trädgården och drack kaffe och fikade. Jag gick lös på äppleträden med sekatören, och rensade i rabatterna på framsidan av huset. Bort med gamla uteväxter i krukorna och i med björkris, videkissar och äpplekvistar! In med pulkor i garaget, ut med trädgårdssköldpaddan! Vår i sinnet!

Och så imorse... snön vräker ner utanför fönstret! Känns minst sagt konstigt, som om jag vaknat i fel månad.

Men man får se det positivt, det är ju vackert med kontrasterna som uppstår... vårens spirande grönska med vinterns svala täcke på.

Krokusarna har fått små hattar:



Ett smakprov på vårpyntad farstukvist:



Resten får ni se en annan dag... en utan snö :)
Tack för alla kommentarer ni ger mig, det glädjer mig ska ni veta! Ikväll ska jag försöka kika in hos er allihopa!


Ha en fin kväll!
*Kram*

10 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Ja så kan det vara med vädret ,ena dagen snö och andra dagen tö.
Här hos oss har vi vansinnigt mycke snö men jag har förtröstan det brukar försvinna till sist.
Synd bara på ett avstannande vårbruk hos dig.
Kram Ulla-Bella

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga bilder! Ville bara kika in & säga: vilket himla gulligt ägg du gjort till A-C! Supergulligt!

Kram Jes

Anonym sa...

Fina foton! Men nog är det lite tråkigt med snö nu... :/ Tänkte också passa på och tacka så mycket för mitt fina tröstpris! Har försökt dokumentera det i min blogg, men det var svårt att göra det rättvisa. Tack igen!

Helena Sjögren sa...

Ja det vädret, märkligt hur snabbt det slår om . Jag har gärna vår nu ! Påsk lov är det i alla fall , det är skönt 1
Ha det gott Kram Helena

Anonym sa...

Jo du, nu har ni också snö ;0)Fina bilder dock!!

Utanför mitt fönster vräker det ner, lapphandske stora flingor till de mängder vi redan har. Man börjar bli mer än less.

~Livet i byn

Synnøve. sa...

Ja det är upp och nervända världen vi har just nu. Men det kommer snart en riktigt fin vår......
Härliga bilder tycker jag. Hunden i full fart.....i snön som faller....Mysigt.
Nu säger jag natta. Ska jobba inatt så jag ska sova några timmar.
Kram Synne :D

Anonym sa...

Vilka härliga bilder. Hoppas att allt som börjat spira hos er inte fryser bort nu.
Kram ewa

Mamma C sa...

Ja, man blir inte klok på vädret. Det var fina bilder som du visade.
Kram Mamma C

Dorthe ♥ sa...

Vilken underbar blogg du har!!!

Kram
Dorthe

Anonym sa...

Tjingeling! Jag har utmanat dig.
Kolla på min blogg idag.
Hoppas du antar den

Kram ewa