söndag, mars 02, 2008

Mer påskpyssel!


Hemma hos oss är det helknas i år!
Jag brukar alltid ta in påskris och pynta lite sparsamt med påsksaker på långfredagen, men i år står redan färdigpyntat påskris inne på kontoret, och på ett silverfat ligger påskäggen i väntan på flytt eller godispåfyllning... Men jag ska inte klaga, det är väldigt fint, och gör vårkänslan gott!

I helgen har jag roat mig med att göra ägg att hänga i riset! Äggen har jag målat i härligt pastelliga färger, och vissa har fått söta textilblommor på sig också. Massor av ägg har det blivit, så nu finns det söta påskrisägg till salu inne på pysselbloggen!

Här kommer receptet jag lovade er (förlåt att det dröjde Gry ;) !! )





Hoppas ni haft en fin helg! Vi har haft det lugnt och skönt och bara gjort hemmasaker hela helgen. Städat, tvättat, pysslat och ätit massor av kladdkaka :)



Ha en underbar kväll!
*Kram*

9 kommentarer:

Cornelias Corner sa...

S� s�ta �gg! Man blir glad av att titta p� dem!

Marina sa...

Söta ägg!

Anonym sa...

Harkel och host, vi har 6 cockrar hemma hos oss. Vi har en uppfödning i mycket liten skala. Vi kör viltspår och utställning men framför allt är de familjemedlemmar som sover i soffor och sängar ;0)

Påsk, tänk att vi snart är där!! Härligt med lite ledighet :0)

~Livet i byn

Gry sa...

Så söta ägg du har skapat! Jättevårliga och fina :-)

Taaaack för receptet, jag måste testa det redan i morgon, fniss.... Har skrivit ner det på papper nu så jag kan spara det.

Kram Gry

husnummer30 sa...

Vad söta ägg du gjort! Och den kokboken...den skulle man nog ta och köpa!!!

Hoppas att helgen varit bra! //Jill.

Anonym sa...

Här brinner flitens lampa ser jag.
Fina ägg och kakan skulle vara go att smaka
kram ewa

Synnøve. sa...

Söta ägg, söt kaka.....
Mmmm, man blir sugen.
Ha en skön natt.
Kram Synne ;D

Elzie sa...

Längtar också efter påsk, är nämligen ledig hela veckan. Ska bli SÅ skönt att vara ledig och vara frisk (peppar, peppar!!).
Så söta ägg du målat. Jag har inte gjort något till påsk alls och tror inte det blir något heller.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Gry sa...

Hjääälp, jag gör chockladrutorna nu- men de bara jäser över kanten på formen!! It´s alive!!!

Hi,hi....fortsättning följer ;-)

Kram Gry

P.S. Smeten smakade gott! D.S.