fredag, februari 29, 2008

Boktips!



Den här fina boken fyndade jag på bokrean igår, "Kladdkakor" av Maria Öhrn, för 49 kr. Jag är en stor kladdkakeälskare så jag kunde liksom inte motstå den :) Misstänker tyvärr att den inte kommer att hjälpa mig minska midjemåttet, men det är en smäll jag är villig att ta.
Idag blev jag sugen på att provbaka lite, och frågade min man om han tyckte det var helknas? Han tog gärna lite fredagsfika sa han, men tillade: "Men du vet väl vad man blir av kladdkakor?" "Ehh...Kladdig?" sa jag :)

Dessa var det jag blev så sugen på, "Sega chokladrutor":



Ser inte så tokigt ut, eller hur?

Nu har jag faktiskt bakat dem också, och jag måste meddela att jag tyvärr inte kan ge er receptet.. de är nämligen livsfarligt goda!!
Hihi...näe, ni får förståss receptet imorgon :)


Alla bilder är tagna ur boken "Kladdkakor"


Ha en riktigt skön fredagskväll!

12 kommentarer:

Tjohalia sa...

Kladdkaka är så gott! Trevlig helg, kram Sandra

Anonym sa...

Har varit sugen på den boken jag med. De sega chokladrutorna brukar jag baka och de är mycket goda. Ingen minskning på midjemåttet dock ;0)

~Livet i byn

Gry sa...

Det är sååååå gott med kladdkaka! Jag har fått celiaki, men kladdkaka går jättebra att göra med glutenfritt mjöl, och enligt samma recept som vanligt, så jag väntar spänt på receptet! Måste prova :-)

Ha en fin helg! Kram Gry

Synnøve. sa...

Hej.
kladdkaka är så gott......
Har några bra recept du kan få, så maken får ännu mer att bli "kladdig" av haha.
Ha en topp lördag.
Kram Synne ;D

Anonym sa...

Mmm, det såg gått ut! För en tid sen hittade en kurskamrat till mig en kladdkaktävling med lyxiga och gudomligt goda kladdkakor bedömdes..haha! Boken verkar bra! Min sambo kom hem med en laxbok igår. Trevlig helg!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oh vad supergott det där ser ut då,!kram

Anonym sa...

Åhh vad mysigt att baka något gott och bara sitta och dricka en kaffe i lugn och ro och bara vara..... Det är livet det!
Må gott och tack för boktipset!

Stina sa...

Jag kanske ska komma och fika hos dig?:-) Kram

Trollmor sa...

Mums, vad smaskigt det ser ut!
Kladdkaka tillhör favoriterna här hemma, serverad med frukt & en klick vispad grädde.
Vilka vackra ägg du har skapat.
Skymtar jag kungsängslilja?
Underbara!
Kramar

Unknown sa...

Så fin och billig bok du hittade på bokrean,ja kladdkaka är ju jättegott..fast jag får bara äta det som Lördagsgodis..för midjemåttet du vet*fnissar*
Ser jättegoda ut,kakorna du bakat..farligt gott!!=)
Ha en skön Söndag!

Kram Maria

Ann-Catrin sa...

Haha.. den bóken stod jag och nöp i igår... vad går upp mot kladdkaka.. har precis satt i mig en restbit.men glass på!!
Vilka underbar ägg du skapat...
kram A-C

Gry sa...

Vart tog receptet vägen?? Jag är så sugen att prova, NU!!! ha,ha... du pinar mig nu alltså :-)

Kram Gry