måndag, februari 04, 2008

Mer från kontoret...


Idag får ni se min gamla chiffonjé som står inne på kontoret. Den här kolossen kommer från början från min mammas mormor och morfar. Detta är en av de möbler som förmodligen skulle bli lite roligare med ett lager färg, men får nog vara som den är ändå... Chiffonjén kommer nog bättre till sin rätt, oavsett färg, när väggarna blir ommålade. Allt ser sunkigt ut mot dessa hemska väggar!

Hur är det med er? Är ni sentimentala med gamla grejer?
Jag är löjligt sentimental... :) Jag har t ex ett skrivbord som är grönt (jepp, grönt!) och skulle antagligen bli jättefint i vitt med vackra knoppar. Jag kan se det i mitt huvud, och det ser jättebra ut! MEN det ska liksom vara grönt och fult... Det har alltid sett ut så, och jag minns hur det stod hemma hos morfar och var... ja, grönt :) Kanske vågar jag visa det för er någon dag snart, så kan ju ni försöka sätta penseln i handen på mig och ge mig en spark där bak ;)

Uppepå står det lite rött Rejmyreglas som jag satte fram till jul. Jag tycker det lyser upp fint, så det får stå kvar även nu. Pärlorna hade jag på mig på studentbalen för snart 10 år sedan.
Ljusstakarna är inköpta på Ikea, och ljusen är handstöpta.



Pigtittaren med sina vackra detaljer:


Här hemma råder måndagströtthet och seghet. Men solen har lyckats leta sig fram så jag ska försöka kravla mig ut på en promenad med barn och hund, så blir man säkert piggare sen.



Ha en bra måndag!


11 kommentarer:

husnummer30 sa...

Hi Hi! Tänk att det var nätan 10 år sedan studentbalen! För mig med...

Superfin pigtittare - tjusiga detaljer!

Ha det bra! //Jill.

Anonym sa...

Fina möbler , Ja tiden rusar fram och man fattar inget.
Ha en skön kväll.
kram ewa

Synnøve. sa...

Finn inte på att måla om den.Har du inte sett på Antikrundan eller hehe
Fina gamla möbler det där.
Kram Synne :)

Anonym sa...

Jovisst är man lite sentimental när det gäller vissa saker. Sedan behöver ej allt vara vitt och chabbit tycker jag. Det var ej jättefin chiffonje och jag skulle låta den vara. Det är snyggt med mörka möbler.
Må så gott!
Det gröna bordet skulle vi vilja se!!!!

Hanna sa...

ja men hallå är inte alla kvinnor ragator som pekar och gnäller =) Ska nog visa dom jag =) Förstår att du inte vill måla om allt....vissa saker har ju sin speceilla karaktär och sin historia. Ibland får man helt enkelt ta det som inte är vitt och anpassa rummet runt omkring så att det passar in. Fast ibland rycker det i målarnerverna eller hur?
Ha de gott
kram

Ann-Catrin sa...

Godkväll
underbart vackra bilder du bjuder på... en njutning att se på.
jag tycker man ska vara lite restriuktiv med att måla om... allt ska ju inte vara vitt.. och en möbel med originalfärg som din fina byrå tex.. den skulle jag aldrig måla.
Men sen får man ju inte heller vara rädd att förändra...man ska ju gilla sakerna man har runt sig..
kramar A-C

Hemma hos Klara... sa...

Chiffonjén är fin som den är, ser ut som originalfärgen? Den ska man vara rädd om tycker jag...dessutom arvegods, då skulle jag inte våga måla...är nog också sentimental :)

Vad fina saker du hade i pysselbloggen!

Ha det gott!

Helena

me and alice sa...

Tycker du gör rätt som inte målar om dessa möbler. Allt behöver inte vara vitt! Jag målar mest bara om dessa billiga loppisfynd som man inte har några speciella minnen med.
kram Susanne

me and alice sa...

Tycker du gör rätt som inte målar om dessa möbler. Allt behöver inte vara vitt! Jag målar mest bara om dessa billiga loppisfynd som man inte har några speciella minnen med.
kram Susanne

Cornelias Corner sa...

Tycker inte heller du ska måla om dem! Chiffonjén är fullständigt underbar som den är. Själv har jag ett soffbord som jag haft i alla tider. Fult, men jag älskar det och kommer aldrig att byta ut det! Ha en bra dag.

lottens vita och gröna sa...

har aldrig hittat hit förrut, men nu är ja här och blv så glad! jag ärr jättesntmental, ha jättesvårt att måla möbler som jah fått av mormor och så, däremot är jag nådlös med färg om det är från erikshjälpen. kommer gärna tillbaks! kram lotten