onsdag, februari 20, 2008

Mitt senaste "fynd"...


ser ni här; en svart cultljusstake. Jag gjorde bort mig lite, för jag såg bara den röda prislappen med det fantastiska fyndpriset 10 kr :) Den fick alltså följa med hem, och väl hemma stod jag (och står fortfarande) lite frågande inför varför jag köpte den... en svart, modern ljusstake passar inte in någonstans hemma hos mig!

Jag har en vit med, med plats för tre ljus, som jag älskar! Jag tycker den är supersöt och jag har en mängd olika "skivor" att byta med, allt efter årstid och humör. Just dessa fick jag i födelsedagspresent av min mamma i fjol.



Jag har äntligen kommit igång med läsningen igen, efter ett långt uppehåll. Senast utläst blev "I skuggan av ett brott" av Helena Henschen (lite osäker på stavningen, jag har inte boken framför mig nu). En jättebra bok, väldigt intressant både som roman och som skildring av Sverige under tidigt 1900-tal. En blandning mellan skönlitteratur och verkliga händelser, gripande och tragisk.

Boken jag läser nu ser ni här nedan. Jag har bara läst ett hundratal sidor, men än så länge så tycker jag mycket om den!


Ha en skön kväll!



3 kommentarer:

Hanna sa...

Snygg va den i alla fall...någonstans måste du väl kunna klämma in den =) Och billig dessutom...då har man ju liksom rätt att tröttna på den fort.
Har funderat på den där jag minns att jag sprang boken...tala om i fall den är bra sen.
Ha de gott
kram

Synnøve. sa...

Jag ser igen svart ljusstake? Är den så hemsk så du inte vågar visa den hehe.
Den vita däremot var så läcker...
Vad är det för typ av bok?
Kos dig med den ialla fall.
Kram Synne :)

Unknown sa...

Söt den är den vita ljusstaken!
Boken "I skuggan av ett brott"låter väldigt intressant och bra!Den andra boken tror jag nog är bra den också,ser så ut..
Ha en bra Torsdag!

Kram Maria