lördag, februari 02, 2008

Plats för knasigheter...


Ibland när man börjar pyssla med nå´t så blir resultatet ett helt annat än vad som egentligen var meningen. Jag tycker det är fint med pärlade hjärtan som jag hänger på olika knoppar och nycklar här hemma. Idag skulle jag göra ett till pysselskåpet, men fingrarna ville annorlunda och resultatet blev ett litet hästhuvud. Lite knasigt ser det ut där det hänger, men samtidigt tycker jag om det så det får bli kvar ändå :) I mitt sinne och hjärta finns det gott om plats för knasigheter faktiskt :)... hur kul vore det om alla och allt var lika?

När vi ändå är i pysselskåpet och rotar så får ni se min söta burk som jag har mina olika band i:



Idag har vi haft ett underligt väder med moln, sol, vind, snöfall och uppehåll om vartannat. Man vet inte riktigt i vilken årstid man befinner sig? Det känns som en blandning mellan höst/vinter/vår. Dagen har ägnats åt städning och plockning och plockning och plockning.... Ja ni förstår :) Nu är jag trött och lite grinig, men det ska nog bli bättre med lite kaffe och mörk apelsinchoklad ;). (Om ni gillar mörk choklad kan jag varmt rekomendera Lindt apelsinchoklad: mums!)

Tack för titten och ha en riktigt skön lördagskväll!



10 kommentarer:

Sussie sa...

Hästhuvudet är coolt! I like! Jag ska absolut testa lindt, apelsinchoklad är ju bara för gott, jag är fast för mörka romerska bågar mmmmmm :)

Anonym sa...

Inget knasigt med ett hästhuvud!
Jättefint tycker jag att det blev!!!
Roligt att kika in här och följa dina pyssel...
Må så gott!

Synnøve. sa...

Hur får du det till? Kommer ideèrna bara flygande? Jag har prövat men det vill sig inte......
Mörk chocklad till kaffe är gott. Ska titta efter den där nästa gång vi är i eu och handlar. Ha en fortsatt go lördagskväll.
Kram från influensans näste.
Synne :)

Ann-Catrin sa...

Underbar bilder du bjuder på.. siter här och gapar.. hästhuvudet var ju för sött...vad duktig du är..
javisst kan man ha mycket fint i glasburkar... och det får man aldrig flr mycket av...krokusen... sger bara vilken bild!!!
Vi har nog samma smak..choklad och apelsin yammie..måste prova på stört!!
kramar

Anonym sa...

Såg direkt att det var ett hästhuvud.snyggt !
Glasburkar är bra för då ser man vad man har i dem.
Ha en skön kväll
kram ewa

Cornelias Corner sa...

Jag såg också direkt att det var ett hästhuvud. Jätteläckert och ovanligt.

Gry sa...

Det är inga knasigheter, utan kreativitet! Gäller att kunna SE något nytt också, inte bara sträva efter det perfekta och samsamma...
Med andra ord, jag gillar hästen!

Kram Gry

Elzie sa...

Jo du! Plock blir det alltid, trots att vi är bara två vuxna!! Hoppas du får en bra måndag.
Kram Elzie

Stina sa...

Härligt med pyssel och blommor. :-) Kram Stina

me and alice sa...

Men, vilken rolig ide... Ett hästhuvud! det blev jättefint...
Gissa om apelsinchokladen är min favorit också!! Nu blev jag så sugen!
kram Susanne