torsdag, januari 31, 2008

Lite nytt till våren!


Bara jag som längtar till våren? Näe... trodde inte det! Här hemma har vårlängtan tagit sig uttryck i form av en ny bekantskap; nämligen en vårängel! Hon och hennes lilla fågel blå sitter högst upp på pysselskåpet i väntan på ett nytt hem. Vi får väl se om någon fattar tycke för henne, annars får hon snällt sitta där hon sitter :)

Eftersom det är så kul att sy alla små figurer, men man liksom inte kan proppa hela huset fullt med dem (tror jag inte iaf ;)...) så har jag öppnat en pysselblogg också! Där tänker jag lägga ut nya filurer som letar efter nya hem! Än så länge ligger där mest så´na som jag sytt åt mig själv och barnen, men jag har lagt ut dem så att man kan beställa en egen om man vill. Vartefter nya figurer sys kommer de att trilla in på nya bloggen, under etiketten "säljes".


Ha en skön kväll!

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Den där var helt underbar med sin lilla blå fågel.
Henne skulle jag gärna ha i mitt hus.
Hon är helt bedårande.
Kram Synne :)

Anonym sa...

Så fin hon var med sin lilla pippi.
Skulle vilja hinna börja sy Tildafig.till min butik.
Sedan har jag en ide om ett eget designmärke för barnkläder.
Jag har så många ideer men orken räcker just nu inte riktigt till
kram ewa

faster atta sa...

Hon är underbar! Så fint att hålla i fågeln, hoppas att få se fler snart!

Unknown sa...

Åhh,vilken ljuvligt vacker vårängel du gjort,så jättefin och söt..blev genast förälskad i henne..så fint när hon håller om den lilla blå fågeln,tänker då på min lilla blå undulat som jag miste för många år sedan,men den var min lilla trogna vän,var så ledssamt när han dog.=(
Vill med nöje gärna köpa den,om ingen annan hunnit före förståss.Den skulle få sitta på min kökshylla med dom andra änglarna,samlar på änglar av alla de slag.=)Skulle ta väl hand om henne*ler*Önskar dig en fin och mysig Fredag!

Varm Kram,Maria

Gry sa...

Sånn en vårlig, härlig ängel du sytt! Blir glad av att titta på den.

Lycka till med nya bloggen! Kram Gry

Sussie sa...

Hej på dig. Vilken härlig ängel! Hon ser ju lite ut som mej ju :p Jag hoppas att du får en härlig helg, här vräker snön ner i massor och det är jag så glad för, imorgon ska jag försöka hinna ut med längdskidorna. Kram.