onsdag, januari 16, 2008

Lampkjol och tuttar!


Den rubriken borde väl fånga ert intresse :) ?
Idag vill jag slå ett slag för den månatliga bröstmassagen vi kvinnor borde ägna oss åt. Detta på grund av att jag läste ett bra och viktigt inlägg hos Madicken igår, där hon skrivit om hur hon upptäckte att hon hade cancer. Så håll koll på brösten och försök att komma ihåg att känna igenom dem varje månad, det är livsviktigt!

Nu till något mindre allvarligt...

Igår sydde jag mig en lampkjol. Jag gjorde en enkel variant, som blev ganska söt. (Jag skulle dock vilja veta vad min gammelmoster tycker om att jag slaktar hennes lakan och örngott och syr gardiner, lampkjolar och dukar av dem :)?)
Men fastän jag tycker den är söt, så är den liksom inte jag... Så den har faktiskt redan åkt ner igen, och ligger nu och väntar på att jag ska bestämma mig för vad jag ska göra med den.



(Det är inte tyget, utan lampan under som gör att det blir ljusare fläckar.)


Ha en skön dag!


4 kommentarer:

Sussie sa...

Jo nog hajade man till lite vid rubriken :) Jag läste det också, ett väldigt viktigt och bra inlägg. Underbar lampkjol, det blev ju jättefint ljus. Visst är det skoj att fiska, vi har ju stora barn nu så de har inte alltid lust att hänga med och även när de gör det så behöver de ingen direkt tillsyn, men det var inte så länge sedan hela gänget var med överallt och då blev det inte så mycket filosoferande och naturlugn direkt, men var ålder har sin charm :)

Synnøve. sa...

Tänk om man kunde sy....
Läcker lampkjol blev det ialla fall.
Ja Madicken tog upp en väldigt allvarligt ämne.
Ska till doktorn idag. Ska be om hänvisning till mammografi. Det är 2 år sen sist.
Kram från ett regnigt naboland.
Synne :)

Anonym sa...

Underbar lampkjol, och den lilla vovven... ja, underbar!

Vet du vad, du har en "award" att hämta hos mej....

// faster atta

Anonym sa...

Så fint! Ja, man undrar vad de som tillvarkat sakerna tänker om att man slaktar dem...Hoppas att de uppskattar att de ändå används. Det andra alternativet är att de ligger i en låda eller skänks på loppis!