tisdag, januari 15, 2008

Inspirationen...


för nya inlägg är lite låg just nu. Har svårt att veta vad jag ska skriva om och visa. Hade ju tänkt att min blogg skulle handla ganska mycket om inredning, men det är svårt att veta vad man ska visa upp när det bara är vardagsrummet som är färdigt! Det är inte det att jag inte har idéer för mitt hem (huvudet är proppfullt) men tid och pengar räcker inte till för att förverkliga dem alla... Nåja, jag får väl köpa mig en burk färg snart och sätta fart :)

Under tiden får ni hålla till godo med en ny liten Tildafigur. Denna gång är det en liten hund av linnetyg. Ganska söt är han med sin babyrosa näsa :)


Det är så roligt att sy alla små filurer, men jag vet inte vad jag ska göra med dem alla... så om någon av er som kikar in här blir sugen på någon av dem; maila mig!

Jag har ett litet spännande projekt som ska genomföras till helgen... Blir det bra så visar jag upp det då, misslyckas jag så får ni aldrig veta vad det var, så håll tummarna :)!


Trevlig tisdag önskas er alla!



7 kommentarer:

Hanna sa...

Inte alltid lätt att veta vad man ska visa/skriva på bloggen...men jag tycker att man inte alltid måste känna sig pressad att visa något. Det går bra att bara skriva också om det är brist på bildideer. Visst är det roligt med bilder men text är faktiskt lite underskattat =)
Jag är i alla fall förälskad i den söta voffen. Skulle mycket väl kunna tänka mig att adoptera en för några slantar =)
Ha de gott

Sussie sa...

Jag håller tummarna :) Vovven är supersöt.

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Tack för tipset,ska undersöka grabbhalvan på sidan breve`
Härliga naturbilder,håller min blogg runt knuten o hemmet. (nästan)går vilse annars.
Peter.Tack för titten.

Gry sa...

Hej, och tack för kommentaren på mitt inlägg idag. Skönt att höra att det inte var elakartade tumörer du hade! Jag var igenom liknande också innan jag var 20. Fick ta bort en godartad knöl i samma bröst som jag senare fick cancer i. Tror inte att det hade något samband, men man vet ju aldrig.

Tycker inte du ska bli skrämd av att du haft tumörer, men pass bara på att du inte tappar den viktiga rutinen att kolla;-) Jag känner ibland att jag är rädd att kolla (jag har inga bröst kvar, men bör ändå kolla...), men det är bättre att vara noga, även om man tycker att det är svårt. Jag kanske kände något som ingen annan kunde känna- oavsätt om det var intuition eller att jag kunde uppfatta en nästintill omöjlig skilnad på grund av att jag verkligen hade kollat noga i flera år....Jag får nu lära mig ett nytt sätt att känna mina "bröst", för nu är det revben och annat buckligt, så jag är säkert lika rädd och osäker som många av er som inte kollat era bröst på ett tag.

Gör det till en vana att kolla. Lycka till!

Kram Gry

Synnøve. sa...

Hej där. Fann dig hos Peter.
Kul att titta in hos andra för att få lite ideér till sin egen blogg.
Jag gillade din katt....den vimsiga.
Kikar gärna in igen.
Klems fra nabolandet, Synne :)

Anonym sa...

Vilken sötnos du har gjort!
Är själv sugen på att börja göra lite Tilda figurer. Försökt få bibblan här hemma att beställa hem Tilda böckerna få se hur det går.
Vi hoppas att projektet går bra så vi får se vad det blev.
Må gott!

Anonym sa...

Ja visst är det konstigt det där att ordet Tuttar alltid får en att hajja till ? Jag tror faktiskt att jag ska döpa om min blogg till "Bland Tuttar & Troll" ...kanske :-0
Tack får din kommentar på min blogg :-)) . Varghundar ÄR en mycket mycket speciell hundras,jag kan varmt rekomendera :-) Tycker att din lilla tildahund ser lite ut som min varghund ;-) Och om du vill ha lite påfyllning av djur så har jag ju siamesbebisar till Salu ;-))
Må gott
Kram
Rebecka