söndag, januari 27, 2008

Jag vet ju att spänningen är olidlig ;)


och nu har ni fått vänta länge nog! Tadam... Såhär ser pysselskåpet ut; "before and after"!

Underdelen har väntat länge på ommålning, i ca 5 år faktiskt, då jag från början hade tänkt göra klädskåp till bebisen som då låg i min mage... och ja, han fyller ju 5 snart. Bebisen kom, skåpet stod omålat, och fick därför inhysa allehanda pysselgrejer istället. Fult som stryk, men rymmer massor, så fick det stå på kontoret. Överdelen, som bara gjorde skåpet ännu fulare, har stått i uterum i evighet, men ändå hade jag inte hjärta att kasta det när vi flyttade. Och tur är väl det, för nu kommer det till användning! Kanske skulle detta skåp inte vinna några skönhetspriser nu heller, fastän det är vitt, men nog blev det bra mycket bättre än innan!



(Kontoret är helt klart det fulaste rummet i vårt hus... Som ni ser har de ansträngt sig till det yttersta och kombinerat beiga strukturtapeter med världens hemskaste plastmatta. Och så dessa bruna lister som finns överallt i huset...mmm... Hoppas ni inte får alltför ont i ögonen ;)...)

Underskåpet har en stor utdragsskiva som är perfekt att ställa min lilla symaskin på, eller stöka ner med vad man nu styr sig med. Plats att breda ut sig på är ju bra när man pysslar...


Jag vill tacka alla er som visat omtanke om min lilla flicka! Som tur var gick utslagen ner istället för att bli blåsor, och vi antar att hon har haft tredagarsfeber. Förvånade, men lättade, konstaterar vi att vi slapp undan vattkoppor denna gång!
Tack snälla för era rara kommentarer, stor *kram* till er!

Såhär ser utsikten ut från dotterns rum idag! Jag blev förvånad imorse när jag upptäckte att vi fått snö inatt, nu väntar man ju på våren.

Ha en underbar söndag!


10 kommentarer:

Sussie sa...

Vilken tur i oturen för lilltjejen :) Skåpet blev ju supersnyggt. Smart med inbyggd arbetsyta. Nu ser jag med förväntan fram emot alla vackra skapelser som kommer att bli till vid detta bord. Ha en fin söndag, kramar.

Gry sa...

Vilket fin skåp du "skaffat" dig, hi,hi...Sånn skilnad med färg alltså. Var glad du inte gjorde dig av med överdelen, det gör ju hela möblen! Sen är det otroligt smart med utdragsskivan. Har aldrig sett den här varianten förut, snyggt;-)

Kul att maten smakade. Den är ju så lätt att laga och sköter sig själv, så det är perfekt bjudmat;-)

Kram Gry

Synnøve. sa...

Skåpet blev bra. Har ett gammalt hörnskåo som jag skulle vilja måla om. Det är träfärgat. Får se hur vi gjör med det.
Snö ja, här var det fint väder idag.
ingen snö men det blåste småspik.
Skönt med lilltjejen.
Kram från nabolandet :)

Cornelias Corner sa...

Vilket praktiskt skåp med skiva och allt. Jättefint blev det! Jag skulle vilja ha ett likadant, fast jag vill ha hönsnät i dörrarna. Kram!

Anonym sa...

Hade ett liknade skåp när barnen var små , och det var så kul med skivan som man kunde dra ut.Funderar just vars de tog vägen.
Tänk vad vit färg kan göra.
Kram ewa

Hanna sa...

Oh...vilken tur...såg förebilderna och blev lite skraj....men jädrar så fint det blev...vilket öga för inredning du har....jätte imponerad...ibland gör det inge att man får vänta.
Ha de gott
kram kram

faster atta sa...

Så bra det blev! Vit förg du vet.... den gör susen!

Ann-Catrin sa...

Det blev ju sååå snyggt..och det förstod jag ju.. du är så duktig!!
kramar A-c

Ann-Catrin sa...

... glömde säga... vilken underbar vinterbild..precis som det ska se ut!!
tjingeling

Elzie sa...

Tycker det var väldigt snygga tapeter + matta i det rummet. Skojar bara!!! Så hemskt, liknar det som var i mitt förra hem. Skönt att man kan göra något åt det *s*.
Hoppas du har en bra tisdagskväll.
Kram Elzie