onsdag, januari 30, 2008

Firande modell mindre



sysslade vi med i lördags!
Vi hade ett litet jubileum, så det blev extra god middag bestående av "Fläskfilé a´ la´ Gry" (tack för receptet Gry!!) och fina bakelser till efterrätt. (De ser godare ut än vad de var, tyvärr.)


Innan var vi en sväng på Blomsterlandet och då köpte jag mig denna vackra orkidé, som en gåva från min man förståss ;)! Jag älskar orkidéer och har ett helt gäng, men ingen av de andra blommar nu, så den här skönheten lyser verkligen upp här hemma!



Tack snälla ni för alla komplimanger om mitt pysselskåp! Det är nu invigt och jag njuter av att få sitta där och pula utan att behöva störa mig på att det ser så slitet och fult ut :)!

Jag har varit jättedålig på att hälsa på hos er andra nu, men jag ska skärpa till mig och ta en runda ikväll eller imorgon!



Hoppas ni har en skön kväll!

4 kommentarer:

Gry sa...

Grattis till jubileet, vad det nu var, hi,hi... bröllopsdag,födelsedag ?? Nyfiken!!

Kul att fläskfiléen föll i smak, men du vilken efterrätt- den måste varit otrolig mäktig efter den middan?!! Tråkigt att den inte var god, den ser ju så smarrig ut!

Otolig vacker orkide du fikk/köpt, det är kul att en så fin blomma kan va så lättskött!

Ha en fin dag! Kram Gry

Hanna sa...

Grattis frå man väl säga då...till vad det nu var ni firade. Bakelserna såg ju underbara ut...så jag tänker låtsas att de var gudomligt goda också =)
Orkideen va väldans vacker...har inget tålamod med dom...jag vill att dom ska stå och vara vackra hela tiden och inte tappa sina fina blommor sen.
ha de gott
kram kram

faster atta sa...

Avslutningen på middagen ser ljuvlig ut! Har varit inne på din andra blogg och drömt mej bort en liten stund. Mycket fint!!

Sussie sa...

Grattis till era jubileum :) Bakelsen ser verkligen smarrig ut, tråkigt när de inte lever upp till sin mumsiga yta. Superfina orkideer. Självklart får du följa med mig, det blir jag jätteglad för, men det hoppas jag att du visste :) Nu blir det stilla på min sida ca 2 veckor och sen kör jag igång, jag har inte riktigt koll på hur det funkar men det löser sig, antingen stänger jag min nuvarande blogg och fortsätter så, om inte det funkar så gör jag en ny, jag tjoar till när det är klart. Under tiden hoppar jag in här och kollar läget som vanligt. Ha en fin kväll, kramar.