torsdag, januari 03, 2008

Kontraster


Inatt har det snöat en hel del, och vi har ett underbart vinterlandskap utanför vårt hus. Snön har dessutom fortsatt falla hela dagen, och allt är underbart vitt och ljust.
Under vår utelek idag så passade jag på att kika på alla vårtecken som faktiskt finns redan! Det är ganska facinerande att våren börjat spira så sakta, samtidigt som vintern slår till. Träd och buskar ståtar med små knoppar, som väntar och längtar till den första vårsolen. Och på knoppar och grenar vilar snö och is... motsägelsefullt och vackert.






All snö som fallit inbjuder till lek, inte bara för barnen, utan för överbusiga hundar också!
Vår tik fick busfnatt och såg mest ut som en unghäst när hon for fram genom snön, lycklig som få. Så här ser hon ut när hon lite lätt ;) förväntansfull gör sig redo för att fånga snöbollen som lillhusse ska kasta :)



När jag valde ut dagens bilder fick jag syn på att vi haft en färgmatchad dag... alla kort jag tog idag går i vitt och brunt. Vackert tycker jag...

Här ovan är gläntan där vår trädgård övergår i skog.


Ha en riktigt skön kväll!

5 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men så underbart vackra bilder. Ha det gott vännen. Stor kram

Ljuva ro sa...

Så härliga bilder! Kul att leka runt bland drivorna!

Anonym sa...

Mycket vackra bilder.Det är alltid skönt att få komma ut och andas frisk luft.
Ha en skön dag
kram ewa

Marina sa...

Vi fick några korn snö men de har blåst bort i stormen. Jga vill gärna ha snö nu, utan att det blåser samtidigt. Er hund, är det någon sorts "staffe"? Fin är den.

Hanna sa...

Härlig blogg och vilken härlig voffe. Ser verkligen ut att stortrivas i snön, vilket mina också gör. Man kan kasta snöbollar i timmar.
Ha en trevlig helg