söndag, januari 06, 2008

Små inköp

Januari är inte rätt månad för massor av inköp, vare sig stora eller små egentligen. Men om man åker till Ikea är det nästan omöjligt att inte köpa nå´t alls, iallafall för mig...
Igår köpte jag lite olika tyger, som förhoppningsvis ska resultera i nya, mysiga tildafigurer!
Och när vi gick förbi köksavdelningen kunde jag inte hålla tassarna borta från den här fina burken och flaskan. Muggarna fingrade jag lite på, tänkte att de kunde vara fina att plantera nå´t litet i. Men min fyraåring tyckte att de var jättefina, och ville ha en att dricka ur istället, så då blev det några nya dryckesmuggar istället, kan ju vara bra att ha det med... och till en kostnad av 2 kr/ st så behöver man ju inte ha ont i magen för det oplanerade inköpet :)


Idag har vi ett mystiskt väder här, ena stunden är det uppehåll, i nästa vräker snön ner, för att sedan göra ett uppehåll igen... och så där håller det på. Vackert är det, men inte speciellt skönt.

Så var julen slut för den här gången och ikväll ska vi ha julgransplundring här!
Vår stora julgran ser ut som en enorm, sorglig krukväxt som vissnat... Har aldrig förr sett en så slokig gran! Så idag åker den ut, och jag tror nog att det mesta julpyntet ska packas ner också. Men julstjärnor, adventsljusstakar och lillgranen får vara kvar en vecka till. Och ljusstaken i köket, den får nog stå framme ytterligare ett tag, jag tycker nog inte att det är en ren adventsljusstake egentligen... den har ju bara två ljus :) (Ni ser den i fönstret bakom burkarna.)
Just nu har vi sista julmyset; tittar på "Astrids jul" och myser med tänd (slokande) julgran. Imorgon börjar dagis efter jullovet, och vardagsbestyren tar fart på allvar igen... Men en skön jul har vi haft... och snart är det dags igen, för tiden går ju så fort, eller hur :)

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

faster atta sa...

Men visst är det väl tur att det oftast är rea i januari, då kan man ju shoppa iallafall... Dina inköp var jättefina!

Anonym sa...

Vad roligt att få gå på ikea och shoppa loss lite. Synd bara att en annan har si så där 28 mil till närmaste Ikea eller kanske tur för annars kanske min plånbok hade fått jobba på för jämnnan.
Fina saker du hittade.
Kramis ewa

Jes/Vita villa vila sa...

God fortsättning!

Fina inköp du har gjort!

Önskar dig en riktigt fin vecka :)

Kram Jes