lördag, januari 19, 2008

Nya blommor i mitt hus


Igår köpte jag mig en liten kruka med pärlhyacint. Tycker det känns så mysigt vårigt med små sköra lökar i kruka. Nu står den mitt bland ljusen på köksbordet och ser söt ut :)
Igår fick jag även en bukett med vita tulpaner av min man. Jag blev glad, men inte så översvallande lycklig som jag hade blivit om det inte hade gått åt två dagars tjat innan min oootrooligt romantiske make (not!) "överaskade" mig med dem... Nåja, de är underbara i vilket fall, och nu gläds jag åt att ha dem uppe i vardagsrummet :)



Övveraskad blev jag när jag upptäckte att jag återigen fått samma fina utmärkelse som häromdagen, men nu av Zanna med En ängel på ett moln och Maria med Marias mysvrå! Tack så mycket!!




Ha en skön lördagskväll!




5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Blå pärlhyacinter och vita tulpaner. Det är vackert det.
Jag älskar tulpaner ialla färger och former. Håller på att förvandla träfgården till en enda stor tulpan åker hehe.
Våren är snart här.Vänta bara.
Söndagskram från ett stilla naboland :)

Sussie sa...

Åh så härligt med vårblommor, jättefina bilder. Ha en fin söndag, kram.

Unknown sa...

Åh,så vackra bilder på lökarna och tulpanerna,får vårkänslor,så duktig du är på att fotografera och få så fina bilder!Kul att du blev glad för awarden,det gläder mig!=)Ha det så bra!

Kram Maria

Ann-Catrin sa...

oh vilken härlig blomsterprakt... sanaslöst vackra vbilder... lite tjat... hjälpte!!
Kramar A-C

Marina sa...

Härliga bilder på tulpaner och "pärlisar". Visst får du fråga om blommor! BAra roligt. Man kan egentligen ha en pelargon inne hela året om man inte har något förvaringsställe, men oftast ser den lite gänglg och tråkig ut under vintern. Dessutom mår de bra av en viloperiod för att sen komma igen med ny kraft. Har du plats att ta in den nu så gör du det. Ha den gärna i det svalaste rummet ni har. De mår bästa av ca 15-18 grader. Mina ska få stå i källaren ett tag till sen blir det växthuset i mars-april, beroende på vädret. Lycka till!