lördag, januari 12, 2008

Fler fina burkar


För ett par dagar sedan visade jag ju er mina burkar som jag har i köket, och nu tänkte jag ni skulle få se de jag har i skåpen också! Just nu används de inte till nå´t, och har inte hittat sin plats, men jag funderar på att ha dem till förvaring när min pysselhörna blivit klar. Måste ju vara perfekt till trådrullar, tygbitar, penslar och annat småkrafs.

Här är min favoritburk, jag tycker den är så vacker med sina rosor och den fina kanten! Den här buken står i en korg inne på kontoret, så att jag i alla fall kan se den, eftersom jag blir glad av den.




Här har vi ytterligare en vacker burk... baksidan är nästan ännu finare än framsidan!



En fin gammal kaffeburk:



Alla mina burkar är arvegods från min morfar.
Hur är det hemma hos er? Har ni mycket ärvda saker?
Jag har väldigt mycket ärvda saker har jag märkt, både möbler och småsaker. Ibland har jag kännt att det känns lite "sunkigt" med små mycket äldre saker (även om man såklart inte måste ha dem framme om man inte vill), men i vårt nya hus så funkar faktiskt de gamla möblerna bättre än i vårt förra hem. Eller i alla fall kommer de att göra det när väggarna fått lite ny färg :)

Ha en underbar lördag!





8 kommentarer:

Sussie sa...

Helt underbara burkar, jag har dåligt med arvegods hemma men jag tycker att det är sååå fint med gamla grejer, har de sedan en historia runt sig som betyder något personligt eller påminner om någon viktig så blir de ju såklart ändå vackrare. Missen är supersöt, ha en fin helg, kram.

Anonym sa...

vilka vackra burkar du har!!!
Jag är lite burkttogig också. Tittar alltid efter sådana när jag är på loppis eller auktion.
Hittade hit ifrån en annan blogg sida.
Jag har länkat hit ifrån min blogg. Hoppas ok för dig!
Må gott!

//Cissi

Marie sa...

Vilka fina burkar du har, ännu roligare när de är efter din morfar. Jag har en del arvegods, mest gamla glas och porslin.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Anonym sa...

Det är en riktig liten skatt du har.
På auktioner jag var på i sommar minns jag att burkar var det som blev ganska dyrt.
Jag har också en sån där burk med blommotiv som jag fått av min mamma och ända sen jag var liten har jag beundrat den.Jag gillar burkar också.Jag ska visa dem på bild nån dag.
kram ewa

Jes/Vita villa vila sa...

Kikar in & säger hej!

Härliga gamla burkar :)

Önskar dig en toppenfin söndag! Kram/Jes

Anonym sa...

Vilken fin katt du gjort! Och vilka fina burkar-den med ryttaren har samma motiv & färg som ett plåskrin jag har!

Handplockat sa...

snygga burkar
jag gillar burkar men har lugnat mej lite ... men de är fina =)

faster atta sa...

Vilka härliga burkar du har i dina gömmor!!!