tisdag, januari 08, 2008

Fina gamla burkar...


har jag nu ställt på mitt lilla singerbord i köket!
Det såg ju så tomt ut när pepparkakshuset var borta, så det var bara att börja leta i skrymslena efter nå´t att ställa fram. Så då blev det alltså flaskan och burken från Ikea (som jag visade häromdagen), en gammal sockerskål på fot, en lotuslykta och tre gamla burkar. Allt är ärvt, bortsett från ikea-fynden och lotusen. Jag tror min älskade morfar ler i sin himmel när han ser att hans saker fortfarande kommer till användning :)



(Kan inte fatta vilken äcklig brun färg tapeterna får i kameran?! Urk!)

Ser ni den blå burken? Det är en teburk, och på undersidan ser den såhär fin ut:



Kanske lite socker i ditt te :)?






Ha en riktigt skön dag!




9 kommentarer:

Ljuva ro sa...

Tycker faktiskt att den bruna färgen är fin! Gamla burkar är verkligen vackert o superinne nu!

Maria sa...

Tee är det enda jag dricker och snygga burkar är jag helt galen i!

faster atta sa...

Nya jobbet är underbart!! Vilken underbar lotusblomma du visar!! Vill ha... tihi...

kram

Hanna sa...

Man kan väl aldrig få nog av burkar i alla fall. Eller ja...min sambo kan. Jättefint blev det i alla fall.
Min äldsta voffe är precis som din staffe. Ser alltid superskyldig ut. Lillan har inte riktigt fattat detta ännu. Hon visar stolt upp sina hyss. Just nu har vi toapapper i hela sängen. Det kan visserligen vara ett tappert försök att städa undan byggdammet men jag har en känsla av att rullen bara såg extra smaskig ut.

Ha de gott

Sussie sa...

Riktigt fina vårbilder, jag längtar oxå dit. Den gula sockerburken är ursöt, jag älskar gult. Är säker på att han myser, din morfar :) Ha en fin kväll, kram

Ann-Catrin sa...

Härliga burkar.. jag har en förkärlek till dom och kan inte få för många.. vad fin teburken var på undersidan!!!
Underbara vårbilder i förra inlägget...herregud jag längtar så!!
Kram A-C

Anonym sa...

Vad fint det blev med burkarna.Gamla burkar är bara så läcker.
Kram ewa

Det lantliga hemmet sa...

super mysiga burkar..ja det är sant angående trappan..har inga egna barn, men man fick ju höra detta när vi gjorde iordning..men samtidigt vill man har sin egna stil på det hela.?? jag längtar också till våren..åhhh tulpanerna har redan hamnat hemma hos mig*ler*..ha trevlig dag kramar K

Pernilla sa...

Härligt med gamla burkar.. tänk vilken historia de bär...

Fortsatt trevlig dag /Pernilla