torsdag, januari 10, 2008

En vacker promenad


Jag vet att många med mig är trötta och lite "urvridna" så här i januari. Det väder som vi haft under största delen av vintern hjälper inte heller till precis... grått och grått och grått. Därför vill jag ta er med på min förmiddagspromenad! Idag var nämligen solen på besök och himmlen var förföriskt blå. Jag och min hund tog en alldeles underbar promenad, och som tur var tog jag med mig kameran. Så varsågoda, här bjuds det på en stund i vintersolen....

Den här pallen står utanför en hage. Jag tycker den är vacker i all sin enkelhet där den står helt övergiven.






Det är otroligt vad världen blir vackrare och hur mycket färg allting ser ut att ha så fort solen visar sig, när man levt i gråväder en längre tid...


Fruset vatten, så vackert...






Önskar jag kunde skryta med vackra vattendrag, men det är bara en helt vanlig vattenpöl :)

I bergsskrevorna spirar liv:



Som minnen av sommaren:














Tack för titten, och må solen skina på er :)!











10 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

fantastiska naturbilder..jag njuter.. så vackra!
kram A-C

Anonym sa...

Så fina bilder du bjuder på.
Här har det regnat hela dagen
och jag håller med om att energin saknas.Klädkammaren blir en tuff uppgift,du anar inte hur det ser ut där.
Kram ewa

Cornelias Corner sa...

HÄrliga bilder!

Hanna sa...

vilka vackra bilder. Vilken härlig incident med mammuten och din dotter. Härligt.
Ha de gott

Marina sa...

Underbat vackert! Så skönt att se lite av solen. Jag ska vara ledig i morgon och då åker jag till skogen med hunden. Tyvärr har inget bra väder utlovats men jag ska njuta ändå, det har jag redan bestämt så det så!

kullervilla sa...

Tack för att jag fick följa med på en promenad i solen :=) Härliga bilder.
http://kullervilla.tradgardsblogg.se

Anonym sa...

Så vackert! Och soool, härligt! Här hos mig blåser det väldigt idag, hoppas jag inte blåser bort nu när jag ska ut och gå. Gillar din blogg!

Ljuva ro sa...

Jag häpnar! Vilka otroligt vackra bilder du tar! Solen ser så härlig ut o det ser ut som om den vill titta fram hemma hos mig idag!

"M" sa...

Oj vad många härliga naturbilder du visar idag...vackert

Anonym sa...

Otroligt vackra bilder du delar med dig av!
må gott!