tisdag, februari 05, 2008

Skogspromenad och städning


När barnen lämnats på dagis imorse tog hunden och jag en skogspromenad. Först tog vi oss knappt framåt eftersom min galna vovve var glad som en fölunge över att ha koppel på sig och vara på väg till skogs :) Skuttande och hoppande kom vi iallafall in i skogen och åh vad skönt det var! In i skogen, uppför backen och spända axlar faller ner samtidigt som tankarna lugnar sig och klarnar... Skogen är verkligen ett andningshål för mig, och det är underbart att ha den så nära!

Tack för all respons om min chiffonjé! Kul att se att fler än jag är lite sentimentala med sina grejer! Och ja, det är originalfärgen och jag tycker den är fin i sin nötta mörka färg så den kommer helt klart att får vara som den är. Jag känner lite vördnad inför vissa saker, tanken på hur länge de funnits och vad de "sett". Om jag inte missminner mig så är just denna chiffonjé en bröllopsgåva till min mammas mormor och morfar. Och i garaget (har inte hittat rätt plats än) står en gammal utdragssoffa som min svärmors mormor och morfar fick i bröllopspresent :)

För ett par veckor sedan köpte jag mig en liten hjärtan på tråd. Väl hemma kunde jag inte hitta någon kruka i rätt storlek, så jag tog helt sonika och tryckte ner den i en liten ljuslykta istället! Blev riktigt fint, och enda nackdelen är att jag nu måste köpa mig en ny ljuslykta... men det kan jag nog leva med ;)



Idag ska jag städa i vardagsrummet. Mitt ljusbord har blivit jättefult efter att katten hade ner en blomkruka på det inatt, så jag har lite att pyssla med... Hoppas jag inte måste måla om det, utan att märkena går att få bort ändå.

Ikväll hägrar semlor till de vuxna och kakor till de små, hoppas vi får en mysig stund!


Ha en god fettisdag :)!


4 kommentarer:

me and alice sa...

Vad härlig er vovve ser ut. Han ser lycklig ut*fniss*.
Det var en fin ljuslykta! Ser ganska stor ut. Var har du köpt den tro? Jag letar efter något liknande...
kram Susanne

Anonym sa...

Visst är skogen ett andningshål! Skönta att få andas ut ordentligt och att få leva....
Hjärtan på tråd älskar jag bara så mycket de är så söta i sin enkelhet. Den blev jätte fin att sitta i din ljuslykta! Passade alldeles utmärkt där tycker jag!
Vi ska vara rädda om våra gamla möbler... :-)
Må gott!

Gry sa...

Ingenting är som en tur i skogen. Precis som du säger så släpper man allt annat och hittar en återhämtning som man knappast kan få på något annat sätt. Naturen är verkligen underbar;-)

Så fint det blev med ljuslyktan som kruka! Smart ;-)

Kram Gry

Anonym sa...

Naturen och skogen det är den bästa avkopplingen man kan få.
Fin blomma. Hoppas det gick bra med städningen.
Kram ewa