måndag, februari 11, 2008

På min hallbyrå...


har min linhund fått sällskap av en linkatt! De sitter under den sista julstjärnan, som fortfarande är så fin så jag inte kan kasta den :) ...
Det är inte så hemskt roligt att visa upp saker/rum/ miljöer som man inte är nöjd med, men eftersom största delen av huset inte åkt under penseln ännu så har jag ju inget att visa annars...

Hallen är det stooor pensionärsvarning på!
Här står min finbyrå, som är extremt svårplacerad eftersom den inte passar ihop med någonting annat i vårt möblemang. Men eftersom jag älskat denna byrå sedan jag var barn så är det ändå otänkbart att göra sig av med den. Såsmåningom är tanken att den ska få flytta upp i sovrummet och i hallen vill jag istället ha en stor vit byrå. Guldpegeln har legat under sängar och i garderober i flera år, men innan jul fick den komma upp trots att jag känner mig tveksam till den. Vi har försökt göra den lite mindre prålig genom att hänga småtavlor runt. Vi lekte med tanken att måla den vit, men det känns nästan lite fel att göra med en riktig guldspegel. Förhoppningsvis ser allt lite mindre "pensionärigt" ut när väggarna är ommålade.




Nu till något mycket vackrare :)
Min pelargon har fått komma in ifrån garaget, och trots att den ser väldans kal ut och bara har några enstaka små blad så blommar den! Nu vet jag inte om den borde få det egentligen, eller om det stjäl mycket kraft från växten, men jag njuuuter! En liten ljusrosa blomma lyser upp hela kontoret och sprider underbar vårkänsla...


Ha en fin dag!


5 kommentarer:

Unknown sa...

Åh,så söt och fin pelargon,jag älskar pelargoner,fin bild!Jättesöta ihop är tygkatten och hunden,funderar på att köpa mig en liten voffsing av dig lite senare,den är sååå söt!!Mycket vacker och pampig finbyrå du har,guldspegeln passar ju fint ovanför den..den är jättefin den också!Ha en fin och mysig kväll!
Sköt om dig och må så gott!

Kram Maria

Synnøve. sa...

Byrån var en magnifik möbel. Vacker och maffig.
Linkatt och linund passar på den.
Vacker skir pelargon. Våren närmar sig.
klems :D

Anonym sa...

De där byråerna är bara så läcker.Min bror har en liknande och jag har sagt att den ska jag ärva av honom.
Vilka sötingar du har sytt.
Ha en skön kväll
kram ewa

faster atta sa...

Underbart med din bild på pelargonen. Vi har precis tagit fram våra, men de har bara hunnit sätta små krispigt gröna blad än. UNDERBART!

Anonym sa...

Hej!

En jättefin byrå!!!! Den pryder sin plats tillsammans med spegeln. Och så söta de var kissen och vovven. Ett sött par! Fin bild på pelargonen. Minna är på vintervila ännu. Ska väl snart ta fram dem..
Må gott!