måndag, februari 18, 2008

Vårtecken!


Idag har vi vår här hos oss! Himlen är blå, luften är mild och solens strålar värmer skönt mot vintertrött hud. Livsandarna vaknar så sakta till liv och jag känner hur de sträcker på sig och drar kraft och glädje ur solens ljus. Det känns som om jag vaknar efter vinterns gråa tid och hur hoppet om livet spritter i hjärtetrakten. Underbart...

Det här blir vår första vår i vårt nya hem, och det ska bli så spännande att se vad som kommer upp i rabatterna och i skogsbrynet. Jag blev så glad idag när jag såg att jag har lite blommor att se fram emot i rabatten på framsidan av huset. Och att det faktiskt redan är en liten gul solskensblomma som lyser mot mig där! Jag har noll koll, så kanske är det bara ett litet ogräs (säkert någon av er som vet?), men det spelar liksom ingen roll, den gör mig glad :)

Tack för era goa kommentarer om min (blogg)trötthet! Jag har försökt nu att skippa "måstetänket" runt bloggandet, det ska ju bara vara på kul! Jag kommer att fortsätta blogga, men jag kommer nog fortsätta att ha en lite glesare tankt på inläggen ett tag framöver.


Här kommer fler vårtecken från min trädgård:
























12 kommentarer:

Marina sa...

Jo, vår rottis "pratar" också mycket och det är tydligen vanligt. Hon är inte så förtjust i andra människor som klappar henne för mycket, då blir hon osäker och vet inte riktigt hur hon ska beté sig. Hon vill helst bara att man (andra än vi alltså) sträcker fram handen så att hon får nosa, sen är nog nöjd och vill gå vidare. Med oss kan hon aldrig få nog av kel däremot!
Den där gula blomman övest i ditt inlägg är en vintergäck, om de tär det du trodde var ogräs så är det alltså inte det, men dom sprider sig mycket om dom trivs. De andra som sticker upp ser ut som tulpaner.
Först våren! Så härligt. Mycket att upptäcka förmodligen.

Synnøve. sa...

Vilken vår du har i vänte. Många knoppar på grenar och träd.Tulpaner som ploppar upp. Menar ploppar.Man kan nästan höra hur det säger plopp när dom spränger sig upp genom jordskorpan.
Härliga bilder.
Tat lugnt.Kan titta in flera gånger på dina gamla inlägg. Och baka kladdkakan....
Sköt om dig själv nu först och främst.
Kram Synne ;D

Gry sa...

Visst är det vår, och stämningen lär inte vänta på sig när du visar dessa fina tecken :-D

Jag har ingen aning, är helt analfabet när det gäller växter, så ja, jag håller med dig- spelar ingen roll. Fin är den i alla fall, hi,hi..

Helt OK att sänka takten lite. Jag hade tänkt det när jag stängde min blogg, men att göra dessa små reportage har satt sig i blodet på mig, så jag bara MÅSTE....har fått bloggmonstersjukan.

Ha en så fin kväll! Kram Gry

Jes/Vita villa vila sa...

Hej & tack för dina så rara ord inne hos mig - blir så glad :D

Å du vilka underbara bilder du visar här då, VÅR i luften! Ljuvligt!

Kram/Jes

MOONLOVER´S sa...

men gud så härligt det ser ut på bilderna, man blir helt häpen, för här är det så mycket snö ännu, coolt. nja vi har den där rottis killen och får han godkänt på höfterna så kommer han gå till avel,men jag har Alaskan malamuter som e den stora tanken i kenneln=) vad e det för hund på bilden(hundkompis)? Ha en bra dag.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så härligt!!!Våren är verkligen välkomen här nu!!!

Nettan sa...

Så härliga vårbilder du visar !
Men här har jag " tråkväder " idag...=0(
Kram nettan

Cornelias Corner sa...

Jaa - tänk att det snart är vår! Här hemma har mina snödroppar som jag planterade i höstas börjat titta upp!

Sussie sa...

Oj vad det händer grejer i din trädgård, spännande med första våren, när man inte vet vad som ska poppa fram i rabatterna. Ha en fin kväll, njut i solen imorgon om den tittar fram och pussa vovven :) Kram

Anonym sa...

Vilka fina alster du gör, jag som inte kan sy alls är full av beundran...

~Livet i byn

Betonggården sa...

Var nyss inne på din pysselblogg. :)

...vill oxå ha vår i min trädgård! Vaknade imoorse och det var svinkallt! *suckar*

(...vänta nu - jag hör faktiskt fåglarna kvittra! Det kanske blir bättre även här!)

Ha en trevlig dag!

Ann-Catrin sa...

Oh så fantastiska bildetr... vilka kämpar som kommer upp i jorden..och vad späånnande att se VAD som kommer!!
tack för fantastsika bilder!!
Kramar A-c