tisdag, mars 18, 2008

På mitt lilla bord


Mitt lilla bord i köket rymde först pepparkakshuset, sedan en burksamling och nu för tiden står där mina kokböcker (hälften är fn utlånade som huvudhöjare på dotterns säng) samt några av alla mina burkar.

På hyllan ovanför ryms teburk, popcornburk, 2 st vita skålar på fot, en liten ljuslykta samt en gammal fin sillburk. Allt utom ljusglaset (som kommer från Ikea) är arvegods.
Sillburken brukade stå i skåp och bara få komma fram till jul och kanske påsk och midsommar, då det läggs hemmagjord sill i den. Men den är ju så fin, så numera får den vara framme som prydnad resten av året istället!





Hoppas ni alla har en härlig dag!
Här hade vi vinter imorse och nu är det vår igen... helknas! Snart ska vi gå ut en stund och klafsa runt i kladdet som snön lämnar efter sig :) Ikväll hoppas jag att jag hinner kika in hos er andra, jag hann ju inte med alla igår (lite dåligt samvete...)!


Ha en underbar dag!

10 kommentarer:

Jessika sa...

Vad fint ditt "Singerbord" är. Hade hade hoppats på att mamma hade haft kvar det mormor hade förut (de är tre syskon så min moster B har det).

De vita skålarna är jätte fina. Jag tycker om känslan på saker som har en historia så som din sillburk, minnen väcks till liv.

De små påskäggen var jätte söta.

Har nu varit inne på din andra blogg och tittat. Skall nog ha ett litet gosedjur och ge bort framöver.

Jag återkommer i det köpet. De var jättesöta dina gosedjur!

MVH Jessika i GUla VIllan

Elzie sa...

Visst är dom fina, de vita skålarna. Har en vit jag också och den kommer fram titt som tätt.
Här är det vinterväder som gäller. Usch, nu vill jag ha vår och vårblommor istället.
Hoppas ni får en riktigt skön påsk.
Kram Elzie

IKT i min vardag sa...

Du gör väldigt fina gosedjur, ursöta!

Kram

Synnøve. sa...

Ha inte dåligt samvete för att du inte hinner med att besöka alla bloggar. Det är ju inget krav att man ska kommentera alla heller.
Jag tar det i min takt.Det funkar bäst det.
Dina vita skålar var vackra.
Har sillburkar med, men vi lägger in sill till jul, påsk och kanske midsommar med. Har en jättegod sill med lime.....
Väntar som sagt var på gäster i morgon och det ska bli skoj. Får se hur mycket bloggande som hinns med då hehe....
Ha en fin kväll vännen.
Kram Synne :D

lottens vita och gröna sa...

halloj! vilket vacker bord! och tapeten är underbar, är det laura achley (stavning???)ha det såååå gott i påskveckan! kram lotten

Nina på Kyrktorpet sa...

Ååå, gillar din underbara tapet! Köpte ett tyg på åhlens i höstas som påminner lite om tapeten och det är en stor favorit här hemma!

En inredoholic sa...

Vackert pyssel du gör!! Underbart!

Kram
Jannice

Gry sa...

Vilken söt tapet du har! Gillar! Ser att du kör med riktiga popcorn, blev himla sugen på det känner jag. Vi kör alltid micropop och det är ju gott, men det är något eget med kastrullpop.

Så du har också snö hos dig? Tråkigt när man tyckte våren var på gång...men det ska ju till en bakläxa innan den riktiga våren kommer. Så nu har vi den tillgodo!

Ha en fin dag, och GLAD PÅSK!

Kram Gry

Broarne sa...

Fina textil-ägg
Annmarie

Unknown sa...

Så fint du har hemma,gulligt litet bord och den lilla hyllan ovanför är ju så snygg,fint med dom vackra vita skålarna mot den brunblommiga tapeten,snygg tapet!Jättesöta ägg du har i påskriset!!=)

Kram Maria