tisdag, november 01, 2011

Första november




I otakt är tiden. Eller kanske är det jag som är i otakt. Jag läser jultidningar, längtar efter glögg och planerar julklappsinköp. I trädgården blommar rosorna fortfarande.

Det är inget jag sörjer förstås, tvärtom! Speciellt den vackra vita Polar Star (om jag inte minns fel namn nu), som jag planerat att gräva upp och kasta bort eftersom hon aldrig återhämtade sig efter förra årets hårda vinter, gör mig väldigt glad. Det tog lång tid, men nu blommar hon och gör det länge dessutom, de här rosorna har stått ett par veckor.

Queen Elisabeth sätter knopp igen, och det är väl tveksamt om hon verkligen hinner att blomma en gång till i år, men jag gläds åt att hon iaf försöker :)

4 kommentarer:

jos sa...

Jag förundrades också över det där idag, hur mycket det är som faktiskt blommar fortfarande. Jag tror nog mest på att det faktiskt är tiden som är i otakt..

Saralovisa sa...

Haha det håller jag med dig om! Jag ska säga det till Alfons när han blir stor, att jag lurade folk att tro att han är en superbäbis som kunde riva ut kökslådor tvärs över golvet;)

Det är alltid guld värt att veta att inte ALLA prioriterar städning högst i alla lägen:) Lagom är alltid bäst

Annika sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg. Det kändes faktiskt bättre efteråt. Kramar

saralovisa sa...

Åhhh kattunge? Vad avis jag blir! Jisses vad mysigt!:)

Haha ja, nu lovar jag att vara tyst. Lilleman sover nu har jag ingen att sjunga för längre;)

Godnatt raring