lördag, november 05, 2011

Ny i familjen


Igår utökades familjen med en kattunge! En 17 veckor gammal kattpojke fick flytta in här och försöka fylla en del av det tomrum som vår älskade hund lämnade efter sig när han flyttade.

Gammelkatten är väl inte helförtjust precis, men det kommer förhoppningsvis att ge sig snart. Han älskade också hunden och när katterna väl kommer överens kommer de nog ha stor glädje av varandra. Det är i alla fall vad vi hoppas på.



Knaskatt - när han blir uppgosad börjar han snutta sig själv på magen! Har aldrig träffat på en katt med den egenheten tidigare.


4 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Men jisses så underbar!

Anonym sa...

Det gjorde min katt som jag hade som barn också (även den var röd). Märkligt, vet inte vad det kommer ifrån de där beteendet.
Men en riktig sötnos var han!

jos sa...

Åh vad mysigt! Jag längtar till den dagen jag får ta hem en liten kattunge till mina barn. (Nu har vi ju dock tre vuxna katter så detta ligger långt fram i tiden..)

karin - trattoria sa...

åh vilken sötis :)