onsdag, november 09, 2011

Friskt vågat...


I lördags gjorde jag palt för första gången. Ingen av oss har tidigare ens smakat på palt, men jag har en bekant från Västerbotten som  fått mig nyfiken, och man måste ju våga testa nya saker. Jag, maken och lillebror T tyckte att det var riktigt gott! Stora barnen var mer skeptiska och det står väl inte direkt på deras matönskelista framöver.

Min vän sa att man inte skulle kasta paltspadet, det skulle man visst baka på. Sagt och gjort, i måndags bakade jag mjukkakor efter hennes recept. Det var inte riktigt lika bökigt som palten, men det tog sin tid. Men det var det värt, det blev verkligen jättegott. Och det bästa var att kunna säga till storbarnen, efter att de tryckt i sig macka efter macka, att brödet var bakat på palt ;)



3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin katt :)

by Jo sa...

Vilken fin liten kisse! Det kanske är lite tidigt att svara på men finns det några stora skillnader mellan att ha hund och katt (om man bortser från det uppenbara med promenader vs. lådan)?

by JODY sa...

Vilken fin liten kisse! Det kanske är lite tidigt att svara på men finns det några stora skillnader mellan att ha hund och katt (om man bortser från det uppenbara med promenader vs. lådan)?