fredag, november 18, 2011

Vila


Idag tar jag med mig min kära man, lämnar barnen, huset och katterna i mina föräldrars vård, och åker på Finlandskryssning. Hela syftet med vår minisemester är att slippa tänka på vad vi ska äta, slippa göra nå´t vettigt alls faktiskt, utan bara vila, äta och ta det helt lugnt. Det är inte utan ett visst pirr i magen vi åker idag, för även om 2 dygn verkar som en kort stund, så är det faktiskt allra första gången som vi åker någonstans utan våra barn. Och första gången som lillebror T ska somna utan att ha sagt godnatt till oss, vilket känns lite halvjobbigt för en halvfjantig mamma...

Men det kommer säkert bli bra, barnen kommer ha roligt med sin mormor och morfar, och jag och mannen kommer att få sovmorgon och kanske t o m ett och annat ostört samtal :)

Ha en härlig helg allihop!


3 kommentarer:

Trollmor sa...

Hoppas att ni får det lika avslappnat som den goa kissen :)
Det är nog så viktigt med bara-två-tid även om jag förstår ditt pirr.
Mormor- & morfarmys är toppen och ni får återseendets glädje sen.
Kram Trollmor

jos sa...

Åh, men jag tycker inte att det är fjantigt att vara lite halvnervig första gången ens minsting ska somna utan att man finns hemma. Klart att det känns. MEN det brukar ju alltid gå alla tiders. Hoppas att ni får det supermysigt, så lyxigt att göra någonting på tumanhand!

Tomtens Dotter sa...

Så härligt!
Hoppas att ni får en fin helg

PS: ordverifieringsordet idag är flingul :-)