tisdag, november 08, 2011

Lite jul


I fredags unnade jag mig lite julkänsla. Underbara Lantliv fick följa med hem, den är ett måste åtminstone till jul. Jag har mina gamla julnummer kvar och återkommer till flera av recepten varje år. Det här numret har jag bara hunnit bläddra lite i, men det ser lovande ut.

Jag var inne på Rusta ett varv också. Snabbt fick det gå eftersom maken och tre trötta barn satt kvar i bilen. Men även om jag inte hann gå runt och myskika på allt så kände jag mig väldigt nöjd ändå, eftersom jag fick tag på det jag var ute efter; en silverfärgad uggla. Dessutom fick en bonus i form av en tomteuggla följa med hem :) Jag vet inte varför, men jag är väldigt förtjust i ugglor. Inte bara nu när de är trendiga utan alltid, jämt och hela tiden!




Egentligen är det ju julgransprydnader, men jag får fixa nå´t annat sätt att sätta upp dem. I granen har vi bara plast så länge vi har små barn. I år bor det ju dessutom en kattunge här, så det känns som helt fel år att ta fram glaskulorna igen.

Jag har för övrigt kommit in i någon konstig julstress. Jag förstår inte varför, än är det långt kvar och jag har redan börjat lite smått med julklapparna, alltså har jag egentligen inget att stressa upp mig över. Men för att lugna nerverna lite ska jag nu börja göra listor och ta tag i julplaneringen på riktigt. Bättre det och att sen kunna slappna av lite :)

3 kommentarer:

Tomtens Dotter sa...

Ahh jag trodde att Lantliv mest var inredning? Men det är alltså en massa recept där med? Aldrig köpt...

Ugglorna är superfina, jag hoppas på en sväng till Rusta i helgen.

saralovisa sa...

Jag har spanat in samma julpynt! Älskar dom!

Julstressen är ofta oundviklig. Vi ligger väldigt lågt i år. Kör julklappslekar med hela familjen så att det inte blir någon press:)'

Så otroligt bra det vart med nya headern! Hejja Anna:)

mintekopp sa...

Å nya lantliv, den måste jag införskaffa mig. Härligt med julkänsla och en massa goda recept.