söndag, oktober 28, 2007

Får jag lov att presentera...

grisen Grisen!
Nu är jag omåttligt stolt, vill jag lova! Jag har sytt mig en alldeles egen änglagris!
För ett tag sedan beställde jag "Tildas julehus" från Panduro, enbart för att denna fina gris var på framsidan och jag ville ha en så´n. Och nu har jag alltså sytt en. Senaste gången jag sydde en figur av något slag var i lekis för 100 år sedan, därav den omåttliga stoltheten.
Han ser inte riktigt ut som sin förlaga i Tilda-boken, jag tabbade mig lite här och där. Men jag ser det som att han är unik :).

Nu är tanken att jag ska knåpa ihop ytterligare en gris, som ska säljas, ska bli spännande att se om jag blivit lite mer "haj" på syandet tills dess.

Änglagrisen Grisen ställs icke undan fram till jul, han pryder sin plats i hörnskåpet redan nu!


Trevlig kväll!



4 kommentarer:

Sussie sa...

UNDERBAR GRIS!! Man blir ju galet glad av den. Är det ok om jag länkar hit?

Eva sa...

Vilken h�rlig gris!

Anonym sa...

Men vilken fin gris! Han är ju jättesöt.

Jag har inte ännu köpt Tildas julehus men tänkte precis som du att "den måste man ju ha" när jag såg grisen på pärmen. Tone Finnangers böcker är förståss alltid sympatiska, med eller utan gris på pärmen... :)

Lantliga drömmar sa...

Haha, vilken underbart söt liten gris! :-) Den blir man på väldigt bra humör av! :-)

Trevlig helg!