tisdag, oktober 16, 2007

Mitt blommiga kök

Håll i er, för nu blir det BRUNT!

Om man älskar den vita, lantliga stilen är det kanske svårt att förstå att jag faktiskt gillar mitt kök. Jag skulle visserligen inte välja dessa tapeter själv om jag skulle tapetsera om, men samtidigt är de väldigt charmiga. De är ju helt klart romantiska iaf! Faktum är att dessa tapeter bär till viss del skulden för att vi bor i det här huset! Första gången vi tittade på huset kom vi in genom groventrén, som faktiskt har likadana tapeter men beige/gula, och därifrån ser man in i köket. Jag blev omedelbart förälskad och visste där och då att jag ville ha det här huset!(Jag kan inte sätta fingret på vad det var som gjorde det, men det vilar en skön känsla här, huset känns "snällt". Nu låter jag helflummig, jag vet...)Så köket kommer bli något av det sista vi målar/tapetserar om, och jag funderar på hur jag ska kunna bevara en del av tapeten. Kanske sparar vi en bit som fondtapet, eller så river jag ner en fin bit och ramar in och låter sitta i köket. Jag vet inte är, vi får väl se...

Anledningen till den mystiska gardinvarianten med endast en gardin är att jag inte hunnit sy fler, och ville ändå se hur det skulle bli. Vi har inte haft gardiner sedan vi flyttade in, och jag har alltid lite svårt att vänja mig vid nya saker, så jag satte helt enkelt upp den jag sytt för att vänja ögonen. Jupp, jag är lite knäpp.

Något som jag inte gillar med köket är köksluckorna som inte är av denna världen, så fula är de! Men dem får ni se en annan dag. Istället visar jag min hjärtskål som står i fönstret.

Och slutligen får ni se mina nya ljusstakar som jag har på köksbordet. De spetsmönstrade fick jag i födelsedagspresent av min man. De kommer från den fina nätbutiken Countrystyle. Ljusstakarna i fattigmanssilver fyndade jag på Coop igår.


Önskar alla en bra dag!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där! Blev lite nyfiken och tittade in hos dig! Tack för titten och välkommen åter... Kram!