lördag, oktober 13, 2007

Mitt hörnskåp!


Eftersom det är tänkt att den här bloggen ska handla en hel del om inredning i den vackert vita, lantliga och romantiska stilen som jag är svag för, så är det väl bäst att börja någonstans!

Mitt hem är än så länge mest gul-beige-usch-färgat eftersom tapeterna är sedan 80-talet, och då valda av ett äldre par. Men tanken är att det ska förvandlas till ett ljust, lugnt och vackert hem för mig och min familj. Än så har rollern bara hunnit svepa över vuxensovrummet och vardagsrummet, men så har vi inte bott här i mer än några månader heller.

Så jag tänkte som så, att jag får väl portionera ut små bitar av det som är gjort, och kanske en och annan tjuvkik på det som ska göras framöver...

Först ut är mitt hörnskåp som jag fyndade på blocket efter att jag hastigt och lustigt bestämt mig för att den ljusa, lantliga stilen skulle vi ha i vårt nya hem. (Jag hade surfat runt på nätet på kvällarna, plötsligt hittade jag en underbar sida, och vips så var jag kär! I en inredningsstil dessutom *l*! Vilken sida? Det berättar jag en annan dag!)
Jag älskar det här hörnskåpet, tycker det är så fint, men nu är det inte riktigt som jag vill ha det. Det ser liksom lite kalt ut. I somras hade jag en grön växt i "facket" på skåpet, men nu är det för mörkt för att växten ska trivas där. Så nu står där silverfat med värmeljuslyckta, silverskål med kastanjer och en ärvd spegel från Dalarna. Fina saker, men lite kalt, som sagt. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att piffa upp det hela...

11 kommentarer:

Anna sa...

Ditt hörnskåpet är verkligen jättevackert! Man kan hitta riktiga guldkorn på Blocket!

Åå vad roligt det ska bli att följa din blogg och se hemmet förvandlas! Med lite vit färg kommer man långt:)

Kram
:)Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Roligt med ännu en fin blogg! Kommer kika in här igen!! Ha en fortsatt skön helg! Kram!

NICOLINAS BONING sa...

Hallå där...kul med en nykomling:-D
Kan du inte sätta en konstväxt som ser riktig ut där i facket på ditt fina hörnskåp?
Annars är det fint som det är tycker jag.
Hälsn/Birgitta

Marie sa...

Hej! Välkommen till bloggvärlden! Din blogg ser jättefin ut, här kikar jag gärna in igen. Klart du får länka till mig, jag blir bara glad. Ditt hörnskåp ser jättefint ut tycker jag. Om du tycker det ser kalt ut kan du kanske hänga en liten krans på det. Jag har fått lite mani på att göra kransar här hemma just nu, det är så himla roligt!

Ha en trevlig kväll. Kram Marie

Nygammalt sa...

Hej hej! Kul med en ny och fin inredningsblogg. Så välklommen till den här stora bloggvärlden! =)
Ha en trevlig helg!

Ditt hörnskåp är himla fint!

Ardisia sa...

Jag tycker att du har valt den perfekta inredningstilen :) Kommer å kika in här, vill ju se mer av erat hus!

Lycka till med bloggandet!

Kram

Ps. Hörnskåpet är jättefin!

faster atta sa...

vilket fint hörnskåp du har! vet du vad, vi har nyligen köpt ett liknande på MIO. fast det har vitrinlucka i överskåpet. Tycker om båda varianterna!

Roligt med en ny blogg att följa!
kram

Lilla Blanka sa...

Hej och välkommen till bloggvärlden! Det skall bli kul att följa din blogg.
Kram
PS Välkommen in till mig om du vill!

Anonym sa...

Så roligt att hittta en ny sida här i bloggvärlden och jag får väl hälsa dig välkommen !

Blir spännande att se dina kommande inlägg.

Jag har förövrigt nästan ett likadant vitt hörnskåp i mitt skärgårdshus som det du har ! Mitt var rött innan och snabbt var det vitmålat.

Ha en fortsatt trevlig söndag !

Kram Kram
Carina

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej!vad roligt att du lämnade en kommentar...självklart får du länka till mig, blir ju jätteglad då. Hoppas du haft en bra helg. Kram Lisa

Skatan sa...

Lycka till med din förvandling! Jag håller själv på och kämpar med ett riktigt 70-talsplastmatteslott ;-)

Trevlig kväll!