måndag, oktober 15, 2007

Ikea


Igår var vi på Ikea. Jag kom hem besviken och med tom plånbok. Lite konstig kombination, kan tyckas. Egentligen skulle vi handla julsaker till nya huset (jag är en julgalning!), men det fanns inte särskilt mycket som föll mig i smaken. Därav besvikelsen, för jag har lääängtat till Ikea och alla julsaker. Den tomma plånboken kom av allt småkrafs man alltid lyckas få med sig hem, ni vet; lite ljus av olika slag, värmeljus, presentpapper och sån´t.
Jag hittade iaf en ljuslykta som jag tycker mycket om. Den ska hänga på vardagsrumsväggen sen, men igår invigdes den ståendes på tv-bänken. Jättefint brann den!



Vacker i all sin enkelhet, med ett sött spetsmönster runt värmeljuset.







Två murgrönor till köket blev det också, för att ersätta mina mycket trötta blommor som stått där, en pelargon och en ros, båda ljusrosa.

Imorgon bjuder jag på en titt i mitt kök. Där är det INTE vitt!
(Tack alla som redan hittat hit, och speciellt ni som lämnat alla snälla kommentarer och välkomnanden!)





1 kommentar:

Elzie sa...

Vilken jättesöt lykta. Varför hittade inte jag den när jag var på IKEA *s*?
Välkommen in i bloggvärlden förresten. Hoppas du ska trivas här. Går det bra att jag länkar dig?
Kram Elzie