onsdag, oktober 17, 2007

Höstblomster

Vintern som var på ingång verkar ha kommit av sig en smula, och nu är det härlig solig höst här. Plötsligt kan man njuta av lite värme igen, och blommorna blir extra vackra i förmiddagsmiddagssolen. Den här vackra ljungen står i kruka på min farstutrapp.

Här nedan ser ni mina favoritblommor vid nya huset, praktmalvorna. De har blommat i överflöd sedan i våras och blommar lika vackert fortfarande! För någon vecka sedan var blommor och knoppar täckta av is efter den kalla natten som var då, men nu blommar de för fullt igen. Jag älskar dessa blommor, de gör mig lycklig!

Längst ner har en liten vinflaska slunkit med. Jag gav bort den till en vän idag, och istället för att slå in den satte jag ett litet flasksmycke rund halsen på den. Smycket gjordes på ett kick av smycketråd och glashjärtan. Väldigt snabbt och enkelt, men ändå roligare än att ge bort en helt "naken" flaska.


Önskar er en skön kväll!






1 kommentar:

Poppins sa...

Hej och tack för besöket på min sida! Vilka vackra malvor du fortfarande har. Och tack för tipset om flaskadekorationen - enkelt men piffigt.