onsdag, oktober 24, 2007

Gammalt blir nytt (del 2)

Här är gardinerna jag sydde i fredags. I lördags kom de upp och jag är jättenöjd! Jag har fyra fönster i köket och i vart fönster sitter en unik gardin. Jag är inte så förtjust i kappor egentligen, men i mitt kök känns det som det bästa alternativet.

Dessa kappor har jag sytt av gamla lakan. Tycker det är en smått fantastisk känsla att titta på mina nya köksgardiner och veta att min älskade morfars syster broderat dessa vackra lakan för ca 70 år sedan! Den största bilden i collaget ovan föreställer min altandörrsgardin, som var min gammelfaster och hennes mans bröllopslakan! Hon hette Ella, han Kalle och i efternamn hette de W.... Vilket handarbete, visst är det vackert?


Ha en fortsatt skön dag!


3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

hej!
vad roligt att titta in här och vad fint det blev med nygamla gardiner!
Hit kommer jag gärna tillbaka...
Glada hälsningar,
S.

Poppins sa...

Vilken bra idé att återanvända vackra lakan och broderier på!

Anonym sa...

Vad fina dina gardiner blev, själv har jag köpt en hel del gamla lakan från förr som jag syr om till påslakan. De är underbara att sova i.