tisdag, oktober 25, 2011

Julmys och spyor


Jamen visst, det lät väl spännande?
Stora sonen blev magsjuk i natt... Urk. Jag är ganska kvackelmagad, så jag är evigt tacksam över att min make är av mer hårdhudad modell, så att någon av oss klarar att fixa runt kräk och annat niceigt som kommer med magsjukan.
Nu har allt varit lugnt från frukosttid ungefär, så jag hoppas och ber om att det ska fortsätta så. Skulle bli så otroligt lättad om eländet stannade här, har ingen som helst lust att sitta i instängd i huset medan vi alla 5 har magsjuka...

Idag har vi alltså bara tagit det lugnt. Jag har plockat fram mina tidningar som jag köpte i helgen men inte hunnit öppna fören nu. 101 ideer har jag bläddrat lite i nu på morgonen, den är verkar riktigt mysig och jag har redan fått ett par bra ideer som jag nog kommer att använda mig av i jul!



Här har vi årets första julinköp. En sats för att enkelt göra pepparkakshus, så i år blir det ett eget istället för färdigköpt byggsats som vi brukar göra! Burken såg jag först på Fika med Eleonore och blev lite kär. Trodde det var en stor kakburk, så jag blev lite snopen när jag hittade den på Åhléns, och den visade sig vara jätteliten! Men den är så söt, och passar ju perfekt till lite små godisar, så den fick följa med hem ändå :)

Nu ska jag laga lite lunch till de av oss som äter, och sen blir det mer tidningsblädder i soffhörnet, och slapp med familjen. Samtliga är hemma idag med diverse sjukdomar så man får göra det bästa av det och försöka se det som en extra helgdag...

3 kommentarer:

Tomtens Dotter sa...

Hoppas att ni börjar komma på fötter igen. Men om inte annat har du massa bra läsning att fördriva tiden med... Krya på er

Emelies Christmas sa...

101 nya idéer måste jag se till att köpa :)

Tina sa...

Såg de där burkarna på Åhléns, väldigt söta. Bra att förvara de hembakade julgodisarna i!