onsdag, oktober 26, 2011

Slödag


Fyra av fem familjemedlemmar softar i vardagsrummet. Jag och maken är ordentligt förkylda, lilleman ledig från dagis, storebror är hemma från skolan för säkerhets skull eftersom han kräktes igår. Fröken mittimellan är den enda som gör något vettigt eftersom hon är i skolan.

Jag funderar lite på vad vi ska äta på fredag och i helgen. Veckans matlista sträcker sig från måndag till torsdag, resten av dagarna ligger öppna för funderingar. Kanske blir det fredagstacos som varje fredag, men precis som förra fredagen gjort efter recept ut fina kokboken Fredagsmys. Det var så gott! Underbar ananansalsa till riktigt kryddhet köttfärs och så lite svalkande myntayoghurt på toppen - mums!
Dock blir det inte samma efterrätt som i fredags, då gjorde jag Choklad och banan trifle... det var gott, men sen var vi så mätta så vi höll på att spricka. Något lättare får det bli, eller kanske inget alls och så sparar vi dessert till helgen istället.

Jahopp, det var den här morgonens funderingar :)

5 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Allså jag vet inte, jo om man inte har sett Magnus så tycker man nog att hon är lik mej. Men alla andra som sett han säger att det är pappa upp i dan!

Ljusen köper jag genom en vän som säljer partylite, dom sprider verkligen doft och håller längre än vanliga värmeljus. Gillar dom skarpt!

Nej det tror verkligen inte jag heller, och jag vill inte vara orsaken till att någon smittas och kanske till och med droppar av pinnen! Usch så hemskt! Men det är ju bara praktik, det är inte livsavgörande om jag måste vara borta några dagar som tur är.

Usch ja, det är ingen hit när både vuxna och barn ligger i magsjuka..vi har erfarenhet av det tidigare..hemskt!!

Hoppas du får en fin kväll! Massa kramar från mej!

Eleonore- Vinn exklusivt halsband från Truly Me sa...

Å nu blev jag ju riktigt sugen på tacos, det måste göras till fredagsmyset imorgon! :D
Ja mannen min är bland det finaste, han vet hur man gör mig glad iaf hihi. Tidningen var väldigt bra, fanns massa gott i som jag vill prova!
Såg i en kommentar hos Hummingbird-Linda att att du hittat dit och uppskattar hennes engagemang. Det är så kul att jag fick hjälpa dig att hitta dig!

Sussie sa...

Oj så mycket som hänt här sen jag sist var in :) Jag blir så glad av dina inlägg :)KUL med jultidningarna som kommit nu, härligt inspiration verkligen :) Hoppas ni kryar på er hela familjen och att lilla fröken håller sig kry :) Kram (och tack för ditt snälla beröm i halloweeninlägget <3<3<3 )

Linda- Mamma till Alfred sa...

Ush då,hoppas ni alla kryar på er snart!!

Angela sa...

Ny här på din blogg ;-). Fin är den och efterrätterna lät grymt smarriga...

Kram Angela