måndag, oktober 10, 2011

Vad är nu detta?




Jo, det är kärlek förstår ni :)

Idag fyller min man år. Så här ska fixas smörgåstårta och ananaspaj och Åsa-Nisse och väl utvalda lösgodisar ska slås in i paket. Det är väldigt bråttom med alltihop för snart ska jag hämta hem barnen, men precis just nu har jag gjort en mellanlandning mellan affären och köksbänken, för att slänga i mig lite gröt till lunch.

Att det är just Åsa-Nisse som ligger i paketet är lite extra kärlek, bara det. När jag och maken blev tillsammans (för sisådär 150 år sedan) var en av de mest obegripliga sakerna med honom att han faktiskt gillade Åsa-Nisse. Ni vet, de där gamla svart-vita buskisaktiga komedierna.... not my cup of tea! Så nu när en ny Åsa-Nisse kommit ut, och trots att jag hört att den ska vara ännu sämre än de gamla (what?! är det möjligt?), så måste han ju bara få den av mig.

T o m ett större bevis på min kärlek än själva vigselringen tycker jag nog ;)

Inga kommentarer: