torsdag, januari 12, 2012

Gladsaker


 Igår kom maken hem med några paket han hade hämtat ut på posten åt mig. Riktiga gladsaker, vilka verkligen gjorde min dag!
Jag har nämligen tagit ett bokklubbserbjudande. Jag brukar faktiskt inte falla för frestelsen nu för tiden, mest  eftersom jag lärt mig att jag jag är urusel på att komma ihåg att avbeställa och i längden brukar det bli billigare att köpa sina böcker på nätet ändå. Men den här gången kunde jag inte motstå. Jag hade ju hur som helst tänkt beställa just den här fotoboken, och jag är pinsamt svag för kokböcker. Dessutom medföljde riktigt fina skålar från Rörstrand, och skålar kan man ju aldrig få för många av. Ja, ni hör ju vad många oemotsägliga argument det fanns för att nappa på erbjudandet!

Jag har inte så mycket som öppnat böckerna ännu, bara fingrat lite på dem. Men ikväll ska jag sätta mig och bläddra och se vad det egentligen är jag har köpt. Jag hoppas på mycket nya insikter om fotografering, och en massa god matinspiration :)



Sen var det faktiskt ett paket till med hem från posten... kanske visar jag upp det innehållet imorgon. Fint var det. 
Och mjukt :)

2 kommentarer:

jos sa...

Vad roligt med så många paket! Jag hämtade också ut ett idag med lite kläder jag reafyndat mig, behövdes lite uppmuntran i det här trista vädret.

Helena Ljunggren sa...

Scott Kelby är det bästa du kan ja i hyllan, eller ja...de har en tendens att bläddras i en del så ställ inte in den i hyllan! Grattis till att ha funnit Scott!