måndag, januari 02, 2012

Vår nyårsafton


Först hade vi en lugn morgon, sen åkte vi och tittade lite på ett hus som jag är lite kär i, men som har fel läge. Efter det var det dags för lunch, och enligt tradition (som vi startade i fjol) blev det korvgrillning i trädgården.  Hemskt mysigt :)


Jobbigaste, hungrigaste katten var med såklart.


Sen tog jag en liten promenad i skogskanten, och påmindes återigen om varför jag älskar närheten till skogen så mycket...






Så här kul utestund hade vi. Kanske syns det att det blev grillade marsmallows till lunch-efterrätt ;)


Sen var det innemojs som upptog resten av dagen, matlagning och annat vardagsgrejande.
Ljuvlig middag slukades och efter det var det fyrverkeridags. Jag gillar inte raketer, men maken och barnen ville så gärna så jag föll till föga och lät familjen inhandla ett litet paket med smällare. Maken skötte fyrverkerierna medan jag stod och höll alla barn på plats på säkert avstånd.


Till efterrätt hade jag gjort pannacotta med jordgubbssallad. Mums! Det var första, men inte sista gången jag gjorde den desserten kan jag lova.

Resten av kvällen tillbringades i soffan framför några barnfilmer och vid tolvslaget skålade vi vuxna och de två äldsta barnen i Pommac, precis som man ska. När barnen var lagda och grannarna slutade smälla raketer gick vi dödströtta till sängs, rätt lättade över att det äntligen var tillåtet att få gå och sova :)

4 kommentarer:

stella sa...

Vad härligt och häftigt det ser ut och låter. Jätte fina bilder.

God fortsättning på det nya året

Med hälsning Stella

Att vara någons fru sa...

Ljuuuvliga bilder!

Malin på pastill.nu sa...

Vilka härliga foton! Ser ut att ha varit en bra nyårsafton :-)

Nina sa...

Det låter som en bra avslutning på året! fina bilder också!