lördag, januari 07, 2012

Planeringsdags


Ja, så var man igång då!
Med årets trädgårdsplanering alltså. Har satt lite guldkant på dagen genom att drömma mig bort på fröfirmornas hemsidor bland tomater och pumpor. Har även kommit fram till att jag har ett något stört förhållande till pelargoner. Jag vill fröså en hel massa fina mulliga, krusiga ljusrosa och vita pelargoner, trots att jag har ett tjugotal från i fjol att ta hand om redan. Vet inte var jag ska göra av dem alla, men jag vill och vill och vill :)

Drömma sig bort har för övrigt varit ett måste idag. Vi har varit utan vatten i snart ett och ett halvt dygn, och det är ingen jättehit när man är fem i familjen som måste dricka och kissa mest hela tiden... Min man bor praktiskt taget nere i brunnshålet och försöker åtgärda problemet, och guuuud vad jag hoppas att det fixar sig snart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mina pelargoner bara dör. :(

Sussie sa...

OJ så mycket som hänt här sen sist! Jag älskar din blogg :) Man blir så glad av den :) Mums med både pannacotta, korv med bröd och semlor :P Stor kram

Att vara någons fru sa...

åååh ja, snart är det trädgårdsdags!