onsdag, november 14, 2007

En ängel i mitt hus!

Nu har jag äntligen sytt klart min första Tilda-ängel. Även om jag tycker att hon är söt, så blev jag tyvärr inte helt nöjd. Hon blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Tror det beror på att hon blev lite väl blek kanske. Nåja, hon har iaf funnit sin plats i vardagsrummet, och där får hon väl sitta tills jag vet vad jag ska göra med henne :). Nästa syprojekt tror jag ska bli efter eget mönster, om jag nu inte ångrar mig förståss...

Dagens julklappstips är en film, nämligen "Nu är det jul igen 3".
Den är antagligen jättelarvig, men jag vill ha den ändå! Jag älskar julfilmer (ser så många som jag hinner under julen) och vi ser både 1:an och 2:an varje år. Och trots jag inte ens tycker att 2:an är särskilt bra, så vill jag nu ha 3:an också. För det är sååå mysigt med jul, tomtar och snö :), det gör inget om det är lite fjantigt och fånigt.




Avslutningsvis vill jag tacka er som tittar in hos mig! Jag blir så glad när jag ser att det faktiskt är en liten skara som hittar hit var dag. Och allra gladast blir jag förståss på er som lämnar små avtryck efter er :) !!


Tack för titten och ha en riktigt skön onsdagskväll!

8 kommentarer:

Marina sa...

Jag tycker då itne det var något fel på den sömnaden! Jättefin!

Anonym sa...

Jättefin tycker jag!

Trevlig blogg - jag återkommer!

faster atta sa...

Ååå så fin hon är!! Det bleka tyget är jättefint, det är ju liksom kallt nu.... Henne kan du ha framme med stolthet!

kram

Sussie sa...

Ängeln är så söt. Kul med någon mer som är såld på julfilmer, mankommer ju in i stämning då. Den där filmen ska jag hålla utkik efter. Ha en fin dag.

Elzie sa...

Håller med dig. Älskar också julfilmer men dom sänder ju så få nu för tiden. Dessutom saknar jag sagan om tomtarna som dom inte får visa längre.
Hoppas du har en bra torsdag.
Kram Elzie

Elzie sa...

Jo, just den var det. Det var väl för mycket vodka i den för att den skulle passa. Mina "ungar" tyckte den var jättemysig och brydde sig inte ett dugg om att den gamla tomten hällde vodka i bålen *s*.
/Elzie

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vad kul att hitta en ny blogg att besöka :)
Ängeln blev jättefin, liakså dina andra alster! Jag är helsåld på Tilda-figurerna, men har än så länge bara sytt en ängel...

Ha en bra torsdagskväll och jag återkommer gärna :)

Hälsningar
Flisan.

Stina sa...

Vilken fin hörna du har där. Sy kan du också. Kramis