lördag, november 03, 2007

Försmak av jul


Igår gjorde jag spindelmuffins efter ett recept i Aftonbladet. Det var det "halloweenigaste" som gjordes i vårt hus. Inte ens en pumpa på trappen blev det, fast jag hade planerat att vi skulle ha det. Iaf gjordes dessa muffins, som visade sig vara JULMUFFINS undercover :)! De innehåller både saffran, russin, apelsin och kanel, och de blev verkligen som en tjuvsmak på julen. Speciellt som jag drack årets första glas julmust till! Jag kommer nog att göra fler att stoppa i frysen, fast utan glasyr. Smidigt att ha när någon tittar in på en fika. Klicka HÄR för recept!

Fick hem en beställning från Ellos igår också. I det paketet hade det råkat :) slinka med en grötskål och en kanna, som jag hittade på rea där. Jag är inte helkär i den enögda tomten, men resten av dekoren är jättesöt. Modellen på kannan är också jättefin, men det var så svårt att få bra kort, så jag får visa mer en annan dag. (I bakrunden syns det otroooligt vackra fuskkaklet vi har i vårt kök...urk...)

Ha en skön kväll!

5 kommentarer:

"M" sa...

oj så smarriga de ser ut, låter gott med julsmak....ljusstaken blev jättefin...

Marina sa...

Ser gott ut det där! Vilken supersöt kanna, bra till saftsåsen.

Anonym sa...

Så snygga de blev! Och det låter tokgott. Du har inte en länk till receptet?

Sussie sa...

Vilken fin kanna, jag tycker tomten är ursöt. Mumsiga muffins.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Jag har också beställt från ellos, tycker de har mycket fint inför julen där. Kram