torsdag, november 15, 2007

Prydnader för trädgården

Idag satte jag upp ett par talgbollar i en vinbärsbuske, och en stund senare vimmlade det av vackra småfåglar utanför köksfönstret. Minst 10-15 blåmesar och talgoxar trängdes runt busken och runt den kokosnöt som hänger på lillstugan. Så mysigt att kunna sitta i köket och titta på dessa vackra små varelser som far runt utanför fönstret.

Det är dessutom ungefär allt jag orkar med, för jag har blivit sjuk. Jag tål inte dessa dagisbasilusker, utan blir brakförkyld. Nästan lite pinsamt...tre dagars inskolning avklarade, barnen är glada och friska, men mamman kommer med små ögon och röd näsa... Jaja, jag hoppas barnen slipper bli sjuka i alla fall.


Dagens julklappstips kommer direkt från min fyraårige son, som förklarat att han ska ringa till tomten och säga åt honom att slå in ett paket med en ladugård i. "Åsså öppnar ja dä på julafton!"

Vi kikade genast på datorn, och hittade den här lantgården som föll sonen i smaken:






Vi hittade den på Lekmer, och därifrån har vi också lånat bilden.

Ja, vi får väl se vad tomten kommer med i år, det är en lång önskelista han kan välja från :) ...

Till sist måste jag ju berätta om min goa dotter... Sur och tvär efter en för sen och för kort middagsvila gick hon runt och tjurade. Det enda som tydligen hjälpte var att få sitta i vuxenfotöljen en stund och läsa "Motorbörsen", hennes favorittidning :) Pappan påstod att han förstod henne precis :)




Trevlig kväll, önskar jag er alla!

4 kommentarer:

Trollmor sa...

Vilken härlig bondgård, det kan väl inte bli annat än succé!
Jag beställde också en bondgård med träfigurer till min dotter häromdagen. Vi håller på mycket med djur och läten just nu. Favoriten är tuppa! :-)
Härlig dotter du har, förstår att hennes pappa myser.
Du får gärna lägga till mig :-)
Ha det gott!

Trollmor sa...

...och krya på dig skulle det stå!

Marie sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig. Jag la fågelfrö i vårat fågelhus häromdagen och det är verkligen jättekul att titta på de olika fåglarna som är där och äter. Min 1-åring står och kikar ut genom fönstret och är jätteglad och säger kaa-kaa när hon ser fåglarna.

Krya på dig!
Kram Marie

Sussie sa...

Härligt med massor av småfåglar, vi kan nog inte ha talgbollar här för katterna skulle bli alldeles för glada. Härligt med barnens förväntan inför jul.Krya på dig och ha en fin helg.