fredag, november 09, 2007

Mosshjärta


Igår fick jag för mig att jag skulle göra nåt av mossa och hönsnät, som jag vet att många andra gjort. Det var min debut som mosskreatör, men ett hjärta blev det i alla fall! Stort blev det också, så jag tänkte hänga det på dörren, men det hamnade sen istället på trappen till stora entrén. Där får det dela plats med ljung, lanternor och en elefant (ni vet väl att elefanten är en lyckosymbol?).

Dags för dagens julklappstips!
En fin burk med kakmått i skulle jag gärna få av tomten! Kanske inte på julafton, men i ett litet adventspaket, så man hinner baka årets pepparkakor med de fina hjärtformarna. Burken är bara så fin, jag älskar dessa gammeldags emaljerade burkar! Kaksetet finns på Countrystyle, och därifrån har jag också lånat bilden.


Ha en underbar fredag!

8 kommentarer:

Anna sa...

Ååå vilket underbart mosshjärta! Så vackert med snöbären! Jag blir lätt avis på alla som är så duktiga och binder kransar mm! Jag har bara fuskat i år!

Aha är elefanten en lyckosymbol? Det visste inte jag! Vilken tur då att jag har en liten elefant i mässing ståendes i bokyllan:) (Kanske man skulle spraymåla den vit - hihi)

Kram
:)Anna

Stina sa...

Väldans fint mosshjärta. Kramis:-)

Beas sa...

Underbart mosshjärta!
Vill också göra ett. Kanske ska prova på att göra ett imorgon tro?

Ha en skön lördag!

Anonym sa...

Så fint mosshjärta du gjort, sen har du en väldigt fin blogg också : )
Första gången jag tittade in, kommer nog att kika in fler ggr.
Eva
med bloggen
http://minaquiltar.blogg.se

Handplockat sa...

så mkt fint du visar

ha en go helg

Linda sa...

hej, vilken mysig blogg du har! och du får gärna skicka ett mosshjärta till mig ;) jättefint var det =)
ha en fortsatt fin kväll
mvh Linda

faster atta sa...

Underbara hjärtformar!! Förtår att du vill ha det INNAN jul av tomten.....

kram

Sussie sa...

Jättefint hjärta och jättefina kakformar ska minsann ta och titta in på den sida. Ha det gott.