onsdag, november 21, 2007

Välkommen in...


i mitt vardagsrum!

Så här ser det ut när man kommer upp från trappen. Som ni ser har vi inget på väggarna och inga gardiner. Det beror på att jag har lite svårt för tavlor, men så såsmåningom kommer nog en och annan upp. (Vi är ju ganska nyinflyttade fortfarande...) . När vi hade målat om så kändes det överflödigt med gardnier, för vi har en underbar utsikt och på sommar och höst så fylls vardagsrummet av färger från naturen utanför. Nu kommer jag att sätta upp gardiner till advent, och sen får vi väl se om de åker ner igen efter jul eller om de får sitta kvar.



Som en av de tappra få, visar jag upp något av det fulaste vi har, nämligen vår tv! Den står på en tvbänk från Ikea, som jag målat om. Småborden på sidorna är lack-bord från Ikea, också de vitmålade.

Jag är nöjd med vårt vardagsrum, det är lugnt och rofyllt, och det enda rum i huset som man inte snubblar över leksaker :). Det är dock inte färdigt än, utan det ska införskaffas mattor, någon mer soffa osv... Men det får bli en annan dag, som vi brukar säga om det mesta :)

En annan dag ska ni också få se andra halvan av rummet, där myshörna, vitrinskåp och böcker huserar...



Underbara utsikten från vardagsrumsfönstrena är till stor del ansvarig för att vi bor i det här huset. (Vart tog snön vägen, jag vill ju ha vinter?)



Min ersättning för vad jag längtar mest efter just nu, nämligen en liten katt! Den här godingen sitter i fönstret och myser i skenet från mitt ljusbord om kvällarna. Visst ser han väl nöjd ut...


Dags för dagens julklappstips!
Jag är lite enformig kanske, men idag blir det tvålar igen! Dessa supersöta små tvålar har jag hittat på Countrystyle, och kanske ska jag köpa ett paket och dela upp, så många kan få varsin liten godbit. Perfekt att lägga i en gåvokorg, eller presentpåse med smått och gott!

Ha en riktigt skön dag!

3 kommentarer:

faster atta sa...

Undervart rum!! Vilket ljus och rymd, kan tänka mej att ni trivs i soffan där..... mys mys....

kram

Sussie sa...

Härligt rofyllt rum med underbar utsikt. Söt ersättning för din önskemisse, förstår dig precis jag är omåttligt förtjust i missar. Suck, de här tvålarna var ju ändå sötare, perfekt som present, tack för tipset. Ha det riktigt bra idag.

Maria sa...

Tack för din kommentar......Ert vardagsrummet ser ju stort och luftigt ut och med en matta på golvet så blir det ännu finare *ler*

Underbar utsikt!!