torsdag, november 08, 2007

Vårt sovrum


Idag tänkte jag visa vårt sovrum.
Jag tycker själv att vårt sovrum är ganska mysigt, men jag ser på korten att det ser kalt ut... Jag får väl piffa lite mer :).

När vi flyttade in i juni var sovrummet randigt i mörkgrönt och ännu mörkare grönt. Utan tvekan det fulaste rummet i huset, och då kan inte de andra rummen skryta med sina vackra väggar, om man säger så. Jag kunde inte sova, och var på vippen att gå till farbror doktorn, men så målande vi om, och sedan dess har jag sovit hur gott som helst!
Jag är jättenöjd med väggarna som är målade i en ljus gulaktig nyans som heter "Kenya mild" från Nordsjö. Väggarnas färg skiftar beroende på ljuset utifrån; gulare vid sol, gråare vid moln.

Säng, sängbord och byrå skulle jag gärna byta ut, men det får bli när jag inte har så mycket annat som står före på priolistan. Bredvid byrån står en gammal pall med broderad dyna. Någon dag kanske den blir ommålad och tyget utbytt, men det gamla har sin charm med, så vi får se... Hyllan över byrån är ett fönsterbräde som min pappa gjorde åt mig när jag flyttade hemifrån. På smyckesträdet hänger halsband och armband som jag knåpat ihop. I rummet finns flera änglar av olika modeller, bl a en som jag haft sedan jag var barn (som hänger i fönstret) , och på hyllan ligger en som jag köpt för att den är så lik min dotter :).


Nu till något helt annat!
Jag tänkte försöka att från och med idag, i varje inlägg, ha med ett litet julklappstips. Något jag gärna skulle vilja få eller ge bort i jul. Här kommer dagens:



En klassisk spis ifrån Brio, men den här nya varianten är vit.
Jag tycker den är jättefin, och skulle gärna ge den till mina barn, om de inte redan haft en röd. Denna spis har jag hittat på Lekmer. Visst är den fin?


Tack för titten &
ha en skön kväll!

2 kommentarer:

Stina sa...

Det är bra att du myser hemma. Varför fanns det inte vita spisar när Maja var liten för? Fusk! Kramis

På min gatan i stan sa...

Åh, den där var mkt finare än den röda vi har! :-)

Kram Martina!!!