lördag, november 24, 2007

Inget fick jag gjort...



Igår började snön åter falla, och imorse låg marken vit och från himlen strålade solen. Underbart vackert! Efter en hel vecka med gråväder kändes det som den första morgonen på många dagar. Hoppas nu snön får ligga kvar, det blir så mycket ljusare och vackrare då.

Vad konstigt det är... vissa dagar känns det som om inget blir gjort, även om man egentligen uträttat ganska mycket. Idag var en så´n dag. Det känns som om inget blivit gjort, antagligen för att jag inte hunnit med just de sakerna jag hade tänkt mig. Men i själva verket har min man fått en monsterlång sovmorgon, jag och barnen har varit ute och lekt, och sen varit och tittat lite i affärer samt storhandlat. Väl hemma har jag hunnit steka pannkakor och utfodrat barnen med lördagsgodis och nu ser de på Bolibompa. Klockan är inte ens sju, så jag hinner säkert med lite till, men ändå... denna känsla av att inte hunnit med det man måste, bör och vill... Nåja, ikväll ska jag avsluta mitt senaste syprojekt iaf, så det får ni kanske se imorgon.

Ha en skön kväll!

6 kommentarer:

Lena sa...

Hejsan Känner igen mig i det du skriver.Ibland känns det som man inte hinner med att göra någonting fast man gör massor med saker man inte tänker på. Idag har det varit en sån dag för mig oxå. De saker man fått gjorde vill man nästan inte räkna med för de är så trista att göra som att byta sängkläder och diska och tvätt. Jag vill ju helst pyssla sy och baka.Nu när barnen somnat så orkar jag oftast inte mycket mer. Men en ny dag i morgon som jag tänker börja med en sovmorgon. Det blir en arbåge i sambon när lillgrynet vaknar i morogn bitti! Kram på dig!

Trollmor sa...

Åh, jag ser att du också fick en vacker lördag!
Visst blir man lycklig av ljuset snön ger, och så lite härlig sol på det :-)
Känner också igen mig i det du skriver. Har ofta en hel lista i huvudet innan helgen som ska bockas av (tror jag i alla fall).
Hoppas att du fick en skön lördagskväll.
Kram

Anonym sa...

Vissa dagar är bara så att det inte känns som man får något vettigt gjort, fast man har fixat massor.Jag tror många av oss vill så mycket istället för att njuta av det man gör.Mina barn är nu vuxna yngsta tjejen nitton fyllda.Gissa om jag ibland längtar efter de stunder de var små och fick ägna sig åt dem.Ibland så fattar jag inte hur fort det gick allt det här med småbarnstiden. Visst var det superjobbigt ofta speciellt då jag hade/har en man som helt enkelt inte hann med hemmet och barnen så mycket.Ibland var jag duktigt avensjuk på andra som hade lediga helger fem veckors semestrar osv.De blev jag och barnen på nåt vis.De gånger vi fick vara lediga var rena lyckodagar tillsammans.Men så är det när man har bondgård och en massa djur att ta hand om.
Ialla fall har jag bakat saffransmuffisen, jättegoda blev dom.Tack för att du delade med dig av receptet.
kram ewa

Flickan på landet sa...

Vilken mysig blogg!Den måsta jag länka till :-)
Och bondgården, den skulle min son alldeles säkert gilla. Tack för tipset!!

Marina sa...

Så härliga snöbilder! Jag känner igen det där med att itne hinna någontig. Men tänker man efter så brukar man ändå ha hunnit en hel del.. Men kanske itne det man egentligen ville och det är lite trist. I morgon är jag ledig och hoppas hinna mycket!

Sussie sa...

Hoppade bara in för att önska trevlig första advent.