söndag, december 02, 2007

Efter oplanerad bloggpaus...

är jag tillbaka igen! Tiden har inte räckt till i veckan som gick, men nu hoppas jag att jag ska hinna lite bättre igen...
Här är i alla fall det senaste syprojektet som jag lovade att visa upp, nämligen en Lillgris!


Fler kommer att sys, men just denna lillgris har fått flytta hem till min mamma.


Jag gav bort grisen och en burk ljuvliga saffransskorpor i present när jag och barnen var och hälsade på under förra veckan. Skorpor gavs även till svärmor, och till personalen på barnens förra dagis. Perfekt gå-bort-present; spröda saffransskorpor i söta burkar! Blev mycket uppskattat av samtliga :) Receptet fick jag från förra nummret av "Lantliv".


Ha en skön söndagkväll!



4 kommentarer:

Skatan sa...

Vilken underbar liten minigris : ) Den blir man glad av!!

Trevlig första advent.

/Skatan

Elzie sa...

Vilka ljuvliga grisar!! Att ni bara kan skapa så mycket fint med tyg och symaskin. Jag är en fegis och har inte vågat mig på, men kanske, kanske... Får bli efter jul dock *s*.
Saffransskorpor ska jag också baka. Dom är hemskt goda.
Ha en bra måndag.
Kram Elzie

Trollmor sa...

Vilken söt Lillgris som kommit till världen! :-)
Egenhändigt gjorda presenter är så kul att få, så jag förstår att det blev glada tillrop. Det ser frestande ut.
Jag gillar verkligen ditt ljusarrangemang. Jag är en riktig mosstoka och du har t.o.m. lyckats få med de små stolta filurerna i mossan. Är det nickmossa? Den brukar var fin.
Stor kram

Nostalgia sa...

Åh! Hvilken søt gisse! Vill ha!!

Har du noe mønster, eller syr du på frihånd?

adventsklem