fredag, december 21, 2007

Det är nära nu!


Tiden rullar fort nu, såhär nära inpå jul!
Jag förstår inte vart dagarna tar vägen, och hur det kommer sig att man aldrig blir klar? Det finns liksom alltid mer att göra. Men idag har jag i alla fall handlat det sista, nu är alla julklappsinköp klara och all mat är inhandlad! Så helgen kommer att vigas åt städning, lite bak och småpyssel som förberedlse för julafton.
Vi firar jul hemma hos oss, tillsammans med min familj, vilket innebär: mina föräldrar, min lillebror och (ny för i år) hans tjej. Nytt för i år är även att släkten ska övernatta. Tidigare bodde vi på 15 minuters avstånd, men sedan flytten i somras bor vi ca 1½ timme ifrån de andra. Sedan firar vi en gång till på annandagen, tillsammans med makens familj, och då är vi hemma hos svärmor. Och tur är väl det, för då är vi betydligt fler, makens syskon och deras barn ...det blir ett litet gäng :)

Barnen mår bättre nu, tack och lov. Lilltjejen orkar busa igen, och det är så skönt för hon var ganska dålig den här gången. Det gör ont i mammahjärtat att se sina barn så påverkade av sjukdom...
Själv är jag helt slut av alla sömnlösa nätter med sjuka barn (ja, jag vet...jag ska gå och sova nu...), och min egen feber hålls borta av panodil. Ibland har man ju inte så mycket att välja på, det är bara att tuta och köra varesig man orkar eller inte.
Men nu är det otroligt skönt att veta att maken är julledig i 10 dagar och vi kommer att ha tid att bara vara! Så nu ber jag vädergudarna om lite snö också, för oj vad roligt det vore att få göra snögubbar och åka pulka med ungarna under julveckan!

Innan sängdags vill jag bara säga TACK till alla snälla goa´ som kikar in hos mig och skriver en liten kommentar! Jag blir alltid lika glad!

Godnatt!

2 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Skönt att höra att barne börjat piggna på sig...underbar amaryllis..de är så fulländade i sin skönhet.
Må så gott nu med all släkt Kram
A-C

Marina sa...

Skönt emd piggare barn! GOd Jul!