lördag, december 08, 2007

Årets lussekatter...


är bakade!
De blev jättefina, och smaken var inte fy skam heller :). Men jag tyckte egentligen att de smakade lite för lite saffran, det är stor skillnad på olika märken på saffranen, det märks tydligt... Nu är ju detta inte första saffransbrödet för i år, det ska erkännas. Till första advent bakade jag fyllda lussebullar i långpanna, något som är lika enkelt som underbart gott! Så sådana goda bullar har vi hunnit fika på ett par gånger redan. Men ingen lucia utan en äkta lussekatt, så nu är vi laddade inför nästa vecka :).

Igår kväll så satte jag mig en stund vid symaskinen, och hann knåpa ihop ett gäng hjärtan. Enkelt och roligt! Av de vita har jag gjort en "girlang" (finns nog ett bättre ord, men jag har tappat det...), med hjälp av jutesnöre, som jag satt i köksfönstret. Men jag kan inte riktigt bestämma mig om den ska få stanna där eller om det blir lite för mycket av det goda och ser plåttrigt ut. Vad tycker ni?


Ska den få sitta uppe?


God Kväll och God Natt!






4 kommentarer:

Sussie sa...

Jag tycker att det är jättefint med hjärtana i fönstret, tycker absolut att du ska låta dem sitta. Grytlappen med vargar ska vi faktiskt ha som tavla , kan inte förmå oss att lorta ner den :) Ha en skön kväll.

faster atta sa...

så mycket gott lussebröd du gjort!!! Hjärtanen är ju jättefina.

kram

Grindelunda sa...

Hittade in till Dig. Vilka gulliga hjärtan. Ha en skön 2:a Advent. Mvh/Gilla

Marina sa...

Jag tycker de ser söta ut där de hänger. HJärtan är lätta att sy faktiskt, jag blev förvänad. Ska ge bort någrta i julklapp tänkte jag.