söndag, december 09, 2007

Efterlängtad!

Igår kom en mycket efterlängtad katt hem till oss, för att bli en del av familjen!
Jag är så glad! Jag har nästan alltid förut haft minst en katt i min familj, men sedan vi flyttade har vi inte haft någon. Först är det skönt, sedan blir det ack så tomt... Men nu har vi alltså fått hem en ny familjemedlem. Han är 1,5 år gammal och sedan hans tidigare ägare blivit allergisk så hamnade han hos oss. Han är inte så van vid barn eller hundar, så det blev mycket nytt för honom. Men han är modig och snäll så det ska nog gå bra. En riktig myskisse verkar han vara :)

Idag har dagen ägnats åt att baka pepparkakor. Jag gör det en gång om året, och då gör jag det rejält, så det tar några timmar! Men det är något av en favoritsyssla inför jul.... Jag älskar att sätta på julmusik och måtta ut mina pepparkakor :)
En bra helg har vi haft här, hoppas ni också haft det!

Ha en riktigt skön andra adventskväll!





5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kommer nog att få det mysigt med eran kissemiss.Katter är så mysiga. Tyvärr tillhör jag den skaran som är riktigt alergisk mot katter. Skulle nog ha haft ett par stycken annars.
Mums med hemmagjorda pepparkakor.
Kram ewa

Unknown sa...

Åh,vilken myskisse han ser ut att vara,han kommer nog att trivas hos er!
Min kisse Lurva,fick jag i Juni 2006,då var hon fyllda 2 år.Hennes ägare var också allergisk,så det var nog inte lätt att lämna bort henne.Sedan dess så har hon fått två kattungar som nu har blivit.1 år och 1 månad den 13 Dec,dom är så fina och snälla.Hon fick bara två kattungar,och jag ville inte lämna bort någon..så jag behöll båda två.=)

Jättefina pepparkakor du bakat,det är så gott tycker jag,mums.

Kram Maria

Trollmor sa...

Grattis till er nya lilla familjemedlem!
Det är så mysigt att känna värmen av en liten kattvän och höra det förnöjda purrandet :-)
Hmm... dina andra katter här nedan och pepparkakorna ser så goda ut så jag är på god väg att sträcka ut handen och nalla några stycken.
Önskar en fortsatt trevlig vecka!
Kramar

Sussie sa...

Så kul med en ny familjemedlem, hoppas ni kommer att trivas superbra ihop. Härligt med pepparkaksbak, det är julstämning det. Ha d gott idag.

www.nestorforlag.se sa...

åh hoppas att det blir bra med er nya katt, kul att ni tar hand om en vuxen katt, finns så många som behöver nya hem!!!!