måndag, december 31, 2007

Ett nytt år i sikte...


Hade tänkt lägga ut en rad favoritbilder från året som gått. Men jag började titta igenom mina foton, och märker att jag inte riktigt klarar av det. För även om det var med vilje som vi flyttade, så har jag också förlorat mycket i samband med flytten, och det känns ända in i hjärtat. Vi flyttade från det jag kallat "hemma" de senaste 17 åren, och det känns konstigt att inte kunna komma tillbaka... I samband med flytten lämnade vi våra katter och vi sålde mina hästar. Jag känner mig sorgsen efter att ha sett kort på mina älskade körsbärsbuskar, katter och hästar... allt det vi lämnade bakom oss.

Vi flyttade givetvis för att vi önskade och hoppades på vissa förändringar, och jag hoppas att 2008 kommer att visa för oss att vi gjorde rätt val.
När våren kommer så ska spaden i jorden i vår nya trädgård.Körsbärsbuskar och spireor ska planteras och kanske någon syrenbuske också. Jag hoppas att alla väggar ska få ny färg och att jag om exakt ett år kommer att känna att "nu är jag verkligen hemma"...
Och så måste jag börja rida igen. Hela mitt jag skriker efter det!

Dags att blicka framåt mot ett nytt år, fyllt av nya upplevelser och nya, roliga minnen...


Jag önskar er, mina vänner, ett riktigt
Gott Nytt År!

6 kommentarer:

Trollmor sa...

Jag önskar dig och dina kära ett riktigt Gott Nytt År!
Sänder också en önskan om att du ska få känna att du hittat hem och att era önskningar ska slå in.
Vi ses nästa år :-)
Varm kram

Marina sa...

Gott nytt år till dig och hoppas att det blir som du önskar, att 2008 visar att ni gjorde rätt som flyttade.

Cornelias Corner sa...

Håller tummarna för att ni gjort rätt! Nyårskramar från mig!

Ann-Catrin sa...

Ja det är alltid svårt när man bryter upp...men förhoppningsvis blir allt jättebra!!
Hoppas du kan ta tag i ridningen nu!
Stoor kram a-C

Anonym sa...

Det är alltid svårt att lämna något som man har varit fäst vid.Förstår hur det känns.
Det är så mycket känslor i det.
Lycka till med det nya och att 2008
får bli start på något nytt
Varma kramar ewa

Ljuva ro sa...

Så jobbigt att behöva ge upp djuren, de är ju en del av familjen, förstår att det känns tungt att tänka tillbaka på dem... Nytt år nya möjligheter! Allt gott!